Trwa budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Pociągi wjadą do tunelu w pobliżu dworca Łódź Fabryczna, miną 3 podziemne przystanki (Śródmieście, Polesie i Koziny) i od stacji Łódź Kaliska rozjadą się w dwóch kierunkach - na dworzec Łódź Żabieniec lub Łódź Kaliską. W każdym z tych kierunku powstaną po dwa jednotorowe tunele o średnicy 8,5 m.
Do tej pory tarcza TBM „Faustyna” wydrążyła tunel od strony dworca Łódź Kaliska na Koziny, a następnie została skierowana na dworzec Łódź Żabieniec, z którego teraz wraca wiercąc trzeci tunel. W tym tygodniu tarcza drążąca tunel przejdzie pod al. Włókniarzy. Kolejarze poinformowali, że tym razem przejście maszyny nie spowoduje utrudnień. Grunt i droga mają być przez cały czas monitorowane, aby zapewnić odpowiednią realizację prac.
Tarcza TBM „Faustyna” przejdzie pod al. Włókniarzy jeszcze raz, gdy będzie realizowana ostatnia nitka do dworca Łódź Kaliska.
Termin zakończenia budowy tunelu, a co za tym idzie, rozpoczęcie testów i odbiorów zaplanowano na czerwiec 2026 r. Uruchomienie pociągów planowane jest na rozkład jazdy od grudnia 2026 roku.