Przekręt na pracownika banku
Złodzieje nie próżnują. W ostatnim czasie popularnością cieszy się oszustwo na pracownika banku. Przestępca podszywa się pod bankowca, najczęściej informując użytkownika o problemie z kontem. Oferuje mu rzekomą pomoc, która wymaga podania danych osobowych, loginu czy hasła do bankowości, tłumacząc, że jest to niezbędne w celu weryfikacji sprawy. Kończy się to jednak zniknięciem pieniędzy z konta.
Nowy sposób oszustwa. Cyberprzestępcy wysyłają SMS
BNP Paribas Bank przestrzega przed nowym sposobem oszustwa. Złodzieje wysyłają do klientów banku wiadomość, w których informują o potrzebie potwierdzenia numeru telefonu. Jak tłumaczą, to konieczne, by lepiej kontrolować swoje konta online. Załączony jest specjalny link, w którego pod żadnym pozorem nie należy wchodzić. Może się to skończyć utratą haseł i danych do karty płatniczej.
Polecany artykuł:
Bank ostrzega!
Należy jednak pamiętać, że żaden pracownik banku nie ma prawa pytać o login czy hasło do bankowości internetowej. W takim przypadku powinna nam się w głowie od razu zapalić czerwona lampka. Każdą próbę oszustwa należy zgłaszać do odpowiednich służb. W sytuacji, kiedy nie mamy pewności, czy osoba z którą rozmawiamy jest pracownikiem banku, zawsze możemy rozłączyć się i sami oddzwonić na odpowiedni numer, wyjaśniając sprawę.