Realizacja e-recept po nowemu
Ministerstwo Zdrowia zapowiada zmiany w realizacji e-recept. Obecnie pacjenci, którzy decydują się zrealizować receptę elektroniczną w jednej aptece, nie mają możliwości dokończenia zakupów w innej aptece. Wszystko przez to, że dla każdej e-recepty wystawiany jest Dokument Realizacji Recepty (DRR), który umożliwia rozliczanie się z Narodowym Funduszem Zdrowia. Jeśli w danej aptece nie ma wszystkich preparatów, które przepisał lekarz, rodzi to dla pacjenta problem z dostępnością do leków. Musi poczekać na dostawę medykamentów do apteki, w której rozpoczął zakupy.
Jednakże Ministerstwo Zdrowia wspólnie z Centrum e-zdrowia zapowiada zmiany, które umożliwiają pacjentom realizacje e-recept w kilku aptekach.
Kiedy zmiany w realizacji recept?
Jak informuje portal rynekzdrowia.pl, Ministerstwo Zdrowia już rozpoczęło prace na zmianą obowiązujących przepisów. Okazuje się jednak, że wdrożenie tych zmian będzie czasochłonne. Na realizację recept po nowemu pacjenci będą musieli poczekać co najmniej do II kwartału 2023 roku. Jednakże, ze względu na poziom skomplikowania, termin może zostać wydłużony.