Zapadnięta podłoga przy 1 Maja
- Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod al.1 Maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze - informuje Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK SA.
Miejsce zdarzenia zostało zabezpieczone, pracują tam odpowiednie służby. Jak pisaliśmy, kamienica przy al. 1 Maja 23 została opróżniona z lokatorów już w sobotę (31 sierpnia) i miała pozostawać pusta na czas drążenia przez "Katarzynę" tunelu pod tą posesją. Lokatorzy kamienicy pozostają zameldowani w jednym z łódzkich hoteli.
Reporterka Radia Eska rozmawiała z mieszkańcami sąsiedniego budynku. Obawiają się, że w związku ze zdarzeniem, zapadnie decyzja o ich natychmiastowym wysiedleniu. Do godz. 20 w piątek nie mieliśmy jednak informacji, by taka decyzja została podjęta.
- Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego - podało PKP PLK.
Budowa tunelu średnicowego
Tunel średnicowy połączy Dworzec Fabryczny z Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz) i skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa - Poznań i Wrocław.
7,5-kilometrowy tunel dzieli się na dwie części. Dwutorowy odcinek od Łodzi Fabrycznej do Kozin drąży większa z dwóch tarcz - "Katarzyna". Cztery jednotorowe tunele na zachód od przystanku Koziny kopie mniejsza tarcza - "Faustyna".
Według najnowszego harmonogramu budowa ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Po pracach wykończeniowych, testach i odbiorach technicznych pociągi mają jechać pod Łodzią od grudnia 2026 r.