Ruch zmienia strategię: mniej prasy, więcej hot-dogów
Zgodnie z nową strategią popularne niegdyś kioski z gazetami mają się zmienić w "stacje benzynowe dla pieszych". Przypomnijmy, że spółka Ruch należy do Grupy Orlen i w nowej strategii postawiono właśnie na model biznesowy koncernu z Płocka.
Jak podkreślił w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi, Rafał Bałazy, członek zarządu Ruch SA, firma planuje „w pełni wykorzystać markę Orlen, wprowadzając i testując sprzedaż kolejnych brandów własnych”.
Zgodnie z zapowiedziami, w kioskach Ruchu będzie mniej prasy, natomiast mocno rozszerzy się oferta bistro. Klienci będą mogli kupować kawę, kanapki, hot-dogi, a nawet pizzę. Gazety natomiast przy okazji.
- Prowadzimy wiele testów. W części lokalizacji będziemy sprzedawać tylko kawę i zimne przekąski, ale w niektórych pojawią się wkrótce piece na pizzę i rollery do odgrzewania hot-dogów - powiedział Rafał Bałazy z rozmowie z branżowym portalem.
Polecany artykuł:
RUCH działa w Polsce od 1918 roku. Początkowo jako Polskie Towarzystwo Księgarni Kolejowych RUCH Sp. z o.o., które szybko stało się jednym z największych przedsiębiorstw w kraju. Już na początku działalności format sprzedaży był podobny do obecnego. Przy dworcach kolejowych pojawiły się kioski oferujące klientom prasę oraz wyroby tytoniowe. W 1935 roku Ruch posiadał około 700 punktów w kraju. W 1949 stał się przedsiębiorstwem państwowym i tak było do lat 90., kiedy zaczęto podejmować pierwsze próby reprywatyzacji. W 2006 roku Ruch zadebiutował na warszawskiej giełdzie, a w 2010 roku cały pakiet akcji trafił do prywatnego przedsiębiorstwa. W 2020 roku RUCH został przejęty przez PKN Orlen.