Wchodzi nowa linia lotnicza z elektrycznymi samolotami. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki

2023-07-26 14:03

To będzie prawdziwa rewolucja w branży lotniczej. W 2024 roku na rynek ma wejść całkowicie zeroemisyjna linia lotnicza. Ecojet będzie realizować loty elektrycznymi samolotami, a serwis pokładowy będzie serwować pasażerom roślinne posiłki. To jednak nie wszystkie ekologiczne założenia nowej linii lotniczej.

Wchodzi nowa linia lotnicza z elektrycznymi samolotami. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki

i

Autor: Pexels.com

Elektryczna linia lotnicza wchodzi na rynek

Pierwsza na świecie elektryczna linia lotnicza ma zacząć działać w 2024 roku i tym samym ma rozpocząć rewolucję w branży lotniczej. Takie informacje przekazał właśnie założyciel Ecotricity, Dale Vince i zapewnił, że linia Ecojet będzie zasilana energią odnawialną, dzięki czemu zapewni całkowicie bezemisyjne podróże lotnicze.

Samoloty napędzane wodorem i roślinne posiłki

Flota Ecojet ma składać się z konwencjonalnych samolotów wyposażonych w wodorowe układy napędowe. Po przebudowie samoloty mają działać z taką samą mocą wyjściową, ale ze stuprocentową redukcją emisji CO2.

- Decyzja o zmianie przeznaczenia starych samolotów zamiast budowania nowych modeli od podstaw pozwoli zaoszczędzić 90 000 ton węgla rocznie. Jedynym produktem ubocznym będzie woda, którą będzie można wychwycić i uwolnić do niższych warstw atmosfery, co zapobiegnie smugom kondensacyjnym (chmury w postaci długich linii, powstające za samolotem lecącym na określonej wysokości - przyp.red.) - czytamy na stronie ecotricity.co.uk. 

To jednak nie jedyne proekologiczne założenia nowej linii lotniczej. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki, w dodatku w ekologicznych opakowaniach. Załoga natomiast będzie nosić mundury wykonane z przyjaznych dla środowiska materiałów. 

Ecojet wystartuje z dwoma różnymi rozmiarami samolotów turbośmigłowych - dla 19 i dla 70 pasażerów. Początkowo będzie obsługiwać jedynie loty w Wielkiej Brytanii, ale planuje szybko rozszerzyć zasięg o Europę kontynentalną, a w dalszej perspektywie zamierza realizować loty długodystansowe. Co istotne, aby projekt uzyskał akceptację Urzędu Lotnictwa Cywilnego, samoloty najpierw będą musiały latać na tradycyjnym napędzie, a w 2025 zostaną zastąpione silnikami napędzanymi wodorem.

Lądowanie pierwszego samolotu w Radomiu