Wchodzi nowa linia lotnicza z elektrycznymi samolotami. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki

i

Autor: pexels

Podróże

Wchodzi nowa linia lotnicza z elektrycznymi samolotami. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki

2023-07-26 14:03

To będzie prawdziwa rewolucja w branży lotniczej. W 2024 roku na rynek ma wejść całkowicie zeroemisyjna linia lotnicza. Ecojet będzie realizować loty elektrycznymi samolotami, a serwis pokładowy będzie serwować pasażerom roślinne posiłki. To jednak nie wszystkie ekologiczne założenia nowej linii lotniczej.

Elektryczna linia lotnicza wchodzi na rynek

Pierwsza na świecie elektryczna linia lotnicza ma zacząć działać w 2024 roku i tym samym ma rozpocząć rewolucję w branży lotniczej. Takie informacje przekazał właśnie założyciel Ecotricity, Dale Vince i zapewnił, że linia Ecojet będzie zasilana energią odnawialną, dzięki czemu zapewni całkowicie bezemisyjne podróże lotnicze.

Samoloty napędzane wodorem i roślinne posiłki

Flota Ecojet ma składać się z konwencjonalnych samolotów wyposażonych w wodorowe układy napędowe. Po przebudowie samoloty mają działać z taką samą mocą wyjściową, ale ze stuprocentową redukcją emisji CO2.

- Decyzja o zmianie przeznaczenia starych samolotów zamiast budowania nowych modeli od podstaw pozwoli zaoszczędzić 90 000 ton węgla rocznie. Jedynym produktem ubocznym będzie woda, którą będzie można wychwycić i uwolnić do niższych warstw atmosfery, co zapobiegnie smugom kondensacyjnym (chmury w postaci długich linii, powstające za samolotem lecącym na określonej wysokości - przyp.red.) - czytamy na stronie ecotricity.co.uk. 

To jednak nie jedyne proekologiczne założenia nowej linii lotniczej. Na pokładzie będą serwowane tylko roślinne posiłki, w dodatku w ekologicznych opakowaniach. Załoga natomiast będzie nosić mundury wykonane z przyjaznych dla środowiska materiałów. 

Ecojet wystartuje z dwoma różnymi rozmiarami samolotów turbośmigłowych - dla 19 i dla 70 pasażerów. Początkowo będzie obsługiwać jedynie loty w Wielkiej Brytanii, ale planuje szybko rozszerzyć zasięg o Europę kontynentalną, a w dalszej perspektywie zamierza realizować loty długodystansowe. Co istotne, aby projekt uzyskał akceptację Urzędu Lotnictwa Cywilnego, samoloty najpierw będą musiały latać na tradycyjnym napędzie, a w 2025 zostaną zastąpione silnikami napędzanymi wodorem.

Lądowanie pierwszego samolotu w Radomiu