TVP bez reklam?
Partie tworzące obecnie nową większość sejmową przymierzają się naprawy mediów publicznych. Jak dowiedział się Dziennik Gazeta Prawna, jednym z pomysłów koalicji ma być wycofanie TVP z rynku reklamowego.
Z informacji DGP wynika, że partie tworzące nową większość sejmową wciąż rozważają opcję telewizji publicznej bez reklam. "Stopniowe ograniczanie i docelowo wyeliminowanie ich z mediów publicznych przewiduje również program reformy przygotowany przez grupę ekspertów" – podaje DGP.
To może doprowadzić do ogromnych podwyżek
Taka rewolucja mogłaby sporo namieszać na rynku reklamowym, na co wskazują ekspertki, z którymi rozmawiał „Dziennik Gazeta Prawna". Ich zdaniem doprowadziłoby to do bardzo dużego wzrostu cen czasu antenowego w innych stacjach. Podwyżki mogłyby sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent. Według ekspertek wycofanie reklam z TVP uderzyłoby najbardziej w takie branże, jak żywność, farmaceutyki, środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego, ponieważ to one wydają najwięcej na reklamy w telewizji.
DGP podkreśla, że 80 proc. rynku reklamy telewizyjnej kontrolują stacje Polsat i TVN. Niespełna 20 proc. należy do telewizji publicznej. Po zapowiadanych zmianach rynek pozostawałby w rękach dwóch największych nadawców komercyjnych.