W TVP nie będzie reklam? To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

2023-11-16 12:02

Naprawa mediów publicznych to jeden z kluczowych punktów, jakie znalazły się umowie koalicyjnej podpisanej przez Koalicję Obywatelską, Trzecią Drogę oraz Lewicę. Partie tworzące nową większość sejmową mają rozważać stworzenie telewizji publicznej bez reklam – podaje "Dziennik Gazeta Prawna". To może mieć fatalne konsekwencje dla reklamodawców.

W TVP nie będzie reklam? To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

i

Autor: Pixabay.com

TVP bez reklam?

Partie tworzące obecnie nową większość sejmową przymierzają się naprawy mediów publicznych. Jak dowiedział się Dziennik Gazeta Prawna, jednym z pomysłów koalicji ma być wycofanie TVP z rynku reklamowego.

Z informacji DGP wynika, że partie tworzące nową większość sejmową wciąż rozważają opcję telewizji publicznej bez reklam. "Stopniowe ograniczanie i docelowo wyeliminowanie ich z mediów publicznych przewiduje również program reformy przygotowany przez grupę ekspertów" – podaje DGP.

To może doprowadzić do ogromnych podwyżek

Taka rewolucja mogłaby sporo namieszać na rynku reklamowym, na co wskazują ekspertki, z którymi rozmawiał „Dziennik Gazeta Prawna". Ich zdaniem doprowadziłoby to do bardzo dużego wzrostu cen czasu antenowego w innych stacjach. Podwyżki mogłyby sięgnąć nawet kilkudziesięciu procent. Według ekspertek wycofanie reklam z TVP uderzyłoby najbardziej w takie branże, jak żywność, farmaceutyki, środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego, ponieważ to one wydają najwięcej na reklamy w telewizji.

DGP podkreśla, że 80 proc. rynku reklamy telewizyjnej kontrolują stacje Polsat i TVN. Niespełna 20 proc. należy do telewizji publicznej. Po zapowiadanych zmianach rynek pozostawałby w rękach dwóch największych nadawców komercyjnych.

Tam zobaczysz najpiękniejsze zachody słońca

Młode aktorki i gwiazdy show TVP, TVN i Polsatu. Niezapomniani