Trwają ostatnie przygotowania do budowy tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Spółka CPK złożyła już wniosek o decyzję lokalizacyjną dla tunelu, który ma być kluczowym fragmentem linii kolejowej łączącej Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem.
„Wojewoda łódzki wydał drugą decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla Komory Fabryczna, stanowiącej część dalekobieżnego tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi” - poinformował Łódzki Urząd Wojewódzki.
Polecany artykuł:
Tunel będzie zaczynać się na stacji Łódź Fabryczna, a na powierzchnię wyjdzie na południowy zachód od stacji Łódź Kaliska, w okolicach osiedla Retkinia. Decyzja lokalizacyjna dla komory Retkinia została wydana już wcześniej. Nowy tunel przeznaczony będzie dla pociągów dalekobieżnych, przede wszystkim dla Kolei Dużych Prędkości. Budowa tunelu ma ruszyć w 2023 roku.
„Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi będzie miał największą średnicę, biorąc pod uwagę podziemne konstrukcje realizowane dotychczas metodą TBM w Polsce i będzie najdłuższym obiektem tunelowym budowanym jednym odcinkiem” - czytamy w komunikacie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Polecany artykuł: