Budowa tunelu pod Łodzią. Powstanie nowa stacja kolejowa
Budowa tunelu kolejowego to projekt PKP, który ma połączyć dworce Fabryczny z Kaliskim i Żabieńcem, a w efekcie również Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem.
W ramach budowy tunelu pod skrzyżowaniem al. Kościuszki z ul. Zieloną powstanie nowa stacja kolejowa - Łódź Śródmieście. Zgodnie z założeniem, przystanek obsługiwać będzie połączenia ŁKA i Polregio.
Przystanek będzie składał się z trzech poziomów skomunikowanych ze sobą schodami stałymi, ruchomymi i windami. Będzie posiadał dwa wejścia do budynku: od strony ul. Wólczańskiej i od ul. Zachodniej oraz dodatkowe wejście po wschodniej stronie al. Kościuszki na rogu z ulicą Zieloną.
Zmiany w ruchu i MPK Łódź na Kościuszki
10 sierpnia PKP przystąpiło do budowy tymczasowych przystanków i zawrotek na al. Kościuszki.
Prace spowodują zajęcie lewego pasa obu jezdni al. Kościuszki w rejonie ul. 6 sierpnia. Przejazd jednym pasem ruchu wymusi również przesunięcie przystanków nocnych. Autobusy zatrzymają się w obu kierunkach na odcinku pomiędzy 6 sierpnia a Struga. Tym samym autobusy nie będą się zatrzymywać na przystankach Kościuszki – Struga. Nowa strefa przystanków nocnych będzie się nazywać Kościuszki – 6 sierpnia.
Przy 6 sierpnia powstanie również para przystanków tramwajowych, które zostaną uruchomione po zamknięciu skrzyżowania Kościuszki – Zielona, co nastąpi 3 września.
Zawrotki dla samochodów powstaną na torowisku al. Kościuszki z obu stron skrzyżowania z ul. Zieloną. Zarówno dla kierowców jadących od strony ul. Więckowskiego, jak i od strony ul. 6 sierpnia. Zwłaszcza ta druga zawrotka posłuży do wjazdu w ul. 6 sierpnia oraz pozwoli przejechać autobusom nocnym, które po zamknięciu skrzyżowania nadal będą mogły pozostać na al. Kościuszki i pojechać dalej przez 6 sierpnia, Gdańską i Próchnika ponownie do Zachodniej.
Prace przy budowie tymczasowych przystanków i zawrotek mają potrwać od 10 do 28 sierpnia i nie spowodują zmian w kursowaniu tramwajów.