Tegoroczna Wielkanoc będzie tańsza? Zobacz, ile planują wydać Polacy

i

Autor: pixabay

Wielkanoc

Tegoroczna Wielkanoc będzie tańsza? Zobacz, ile planują wydać Polacy

2024-03-19 15:12

Niemal połowa Polaków przewiduje, że koszty zbliżającej się Wielkanocy będą porównywalne do tych w poprzednich latach, a co czwarty spodziewa się większych wydatków. Zobacz, ile średnio wydamy na organizację świąt wielkanocnych w tym roku!

Ile wydamy w tym roku na Wielkanoc?

W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 568,8 zł na święta wielkanocne. To o 30 zł mniej niż w zeszłym roku – wynika z najnowszej edycji Barometru Providenta.

– Łącznie 56,3 proc. osób planuje utrzymać koszty tegorocznej Wielkanocy na niższym lub takim samym poziomie jak w poprzednich latach – mówi Karolina Łuczak, rzeczniczka prasowa Provident Polska. – Wśród nich 31,4 proc. zaoszczędzi, kupując tańsze zamienniki, 30 proc. skorzysta z promocji, natomiast 32,4 proc. nie kupi wszystkich potrzebnych produktów. Prawie co piąty badany ograniczy wydatki celebrując w mniejszym gronie.

Jedynie co czwarty ankietowany planuje wydać więcej niż przed rokiem.

Kto wyda najwięcej na święta wielkanocne?

Tegoroczną Wielkanoc finansowo najmocniej odczują mieszkańcy województwa lubuskiego, którzy wydadzą 838 zł, a także ankietowani w wieku 45-54 lat, deklarujący średnie wydatki rzędu 625 zł. Co ciekawe, aż 46,7 proc. najmłodszych ankietowanych w przedziale 18-24 lata w ogóle nie obchodzi świąt wielkanocnych. Budżety osób z tej grupy są zdecydowanie najniższe i wyniosą w tym roku ok. 263 zł.

– Niezależnie od wieku i miejsca zamieszkania, inflacja i wzrost cen są głównymi przyczynami większych wydatków każdej grupy badawczej – mówi Karolina Łuczak. – Najczęstszym sposobem na obniżenie budżetu jest wybór tańszych zamienników – mistrzami tej metody oszczędzania są osoby w wieku 45-55 lat (62 proc.), a także mężczyźni – wykorzystuje ją 45,7 proc. z nich w porównaniu do 15 proc. kobiet. Z kolei panie częściej niż panowie rezygnują z zakupu wszystkich potrzebnych produktów (36 proc. wobec 29,5 proc. mężczyzn). Promocje są natomiast mocną stroną 60,7 proc. ankietowanych z grupy wiekowej 45-54 lata – zauważa.

Nietypowe potrawy na wielkanocny stół. Zaskoczysz nimi swoich gości!

Od 5 pokoleń drapią pisanki wielkanocne