Nowe pociągi ŁKA. Ogromna inwestycja
10 nowych elektrycznych pociągów zasili flotę ŁKA. To ogromna inwestycja, która ma w sumie kosztować 345 mln zł. Dzięki niej pasażerowie będą podróżowali pociągami dostosowanymi do osób z niepełnosprawnościami oraz ograniczeniami w poruszaniu się. Ponadto mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej bezpłatne Wi-Fi, miejsca na rowery, gniazdka elektryczne i monitory LCD. Pomieszczą nawet 350 osób, w tym 160 na miejscach siedzących.
Oprócz technologii będzie je wyróżniać szybkość. Będą osiągać prędkość do 160 km/h.
Nowoczesne jednostki będą kursować w budowanym obecnie w Łodzi tunelu średnicowym. Podziemna trasa połączy stację Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
Wyjadą one na trasy województwa w 2026 roku.
- To są bardzo dobre wiadomości dla mieszkańców Województwa Łódzkiego, którzy podróżują kolejami regionalnymi. To będą nowoczesne i wygodne pojazdy. Jestem przekonana, że zakup tych pojazdów zachęci pasażerów do tego, żeby przesiąść się do pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na pewno nie są to ostatnie zakupy, ponieważ ja i cały Zarząd Województwa Łódzkiego stawiamy na kolej. Chcemy, żeby nasz region był jak najlepiej skomunikowany, a mieszkańcy mogli sprawnie podróżować między miastami – mówi Joanna Skrzydlewska, Marszałek Województwa Łódzkiego.
Polecany artykuł:
Nowe pociągi ŁKA. Na których trasach je zobaczymy?
Jak informuje ŁKA, pociągi będą obsługiwać połączenia w relacji Łódź Widzew – Łódź Fabryczna – Łódź Żabieniec – Zgierz oraz w relacji Łódź Widzew – Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska – Pabianice. Tabor będzie wykorzystywany też na innych trasach, na przykład na linii łączącej Sieradz i Skierniewice.
- Dzięki decyzji o zakupie dodatkowych pociągów, Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie mogła dalej rozszerzać swoją ofertę. Zachęcamy naszych podróżnych do tego, by wybierali transport publiczny, czyli w naszym przypadku – kolej. Cieszę się, że naszą flotę 39 pociągów uzupełnią kolejne, które pozwolą nam zaspokoić potrzeby mieszkańców. Będziemy też mogli obsługiwać nowe relacje – mówi Jan Kotynia, Członek Zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Produkcja nowoczesnych składów już trwa.