Starbucks sprzedaje wieprzową latte
Do waniliowej, dyniowej oraz migdałowej latte dołączyła właśnie...wieprzowa. Sieć Starbucks wprowadziła nowość do swojej oferty, ale tylko w kawiarniach w Chinach. Skąd taki pomysł? Wszystko przez Chiński Nowy Rok, który zaczął się 10 lutego. To najważniejsze święto w Chinach. Mimo, że Chińczycy świętują sylwestra z zresztą świata, to „prawdziwy” nowy rok witają zgodnie z kalendarzem księżycowym. 10 lutego pożegnali rok królika i przywitali rok smoka.
Polecany artykuł:
Skąd pomysł na latte z wieprzowiną?
Jak podaje portal De Welt, nowość w kawiarniach Starbucks ma związek z najważniejszym chińskim świętem. Chińska tradycja nakazuje, by w nowy rok zajadać się dongpo rou, czyli duszonym boczkiem wieprzowym, co ma przynieść dobrobyt w nadchodzącym roku. Starbuck wyszedł więc naprzeciw oczekiwaniom klientów i stworzył wieprzową latte. Kawa powstaje z połączenia espresso oraz specjalnego sosu „Dongpo pork” z wieprzowiny duszonej w sosie sojowym, przyprawach i czerwonym winie. Następnie latte jest ozdabiane plastrem suszonej wieprzowiny. Wieprzowy napój jest dostępny w 25 kawiarniach Starbucks w Chinach i kosztuje 8,70 euro.