Najpopularniejsze serwisy streamingowe w Polsce

i

Autor: pixabay.com

SkyShowtime zyskuje użytkowników. Na jakie platformy streamingowe najchętniej zaglądają Polacy?

2023-03-15 15:25

SkyShowtime – nowa platforma streamingowa w Polsce – zyskuje popluarność. Przez pierwsze dwa tygodnie od premiery serwis odwiedziło milion użytkowników. Największą popularnością cieszy się niezmiennie Netflix, który w lutym odwiedziło ponad 12 mln internautów. Nie licząc SkyShowtime, w minionym miesiącu najwięcej użytkowników zyskało HBO Max, które w rankingu oglądalności wyprzedziło Disney+.

Z najnowszego badania Mediapanel wynika, że najpopularniejszą platformą streamingową w Polsce niezmiennie pozostaje Netflix. W lutym serwis odwiedziło ponad 12,5 mln użytkowników, a każdy z nich spędził tam średnio 5 godzin 47 minut i 29 sekund. Netflix, podobnie jak większość pozostałych serwisów, zanotował w lutym spadek oglądalności w stosunku do stycznia, co po części można tłumaczyć mniejszą liczbą dni w miesiącu (w styczniu platformę odwiedziło 12,9 mln internautów). Znacznie zmalał też czas, jaki Polacy spędzali na Netfliksie – w styczniu było to średnio 7 godzin i 13 minut, czyli o blisko półtorej godziny więcej niż w lutym.

Jedną z nielicznych platform, które mogą pochwalić się wzrostem oglądalności jest HBO Max. W lutym serwis odwiedziło ponad 4,5 mln użytkowników, czyli o ponad pół miliona więcej niż miesiąc wcześniej. Tym samym HBO wyprzedziło Disney+, który też odnotował nieznaczny wzrost popularności – 4,17 mln użytkowników w lutym wobec 4,16 mln w styczniu. Na HBO Max internauci spędzali w lutym średnio 2 godziny i 47 minut, czyli o 16 minut więcej niż w styczniu. Na tym polu Disney+ odnotował z kolei spadek – osoby, które odwiedziły tę platformę w lutym spędzały na niej średnio 2 godziny i 35 minut, podczas gdy w styczniu czas ten wynosił aż 3 godziny i 6 minut.

Ponad 3 miliony użytkowników odwiedziło w lutym Playera (3,28 mln) i TVP (3,05 mln). Oba serwisy odnotowały tym samym niewielkie spadki, zarówno pod względem użytkowników (Player o 490 tys., a TVP o 115 tys.), jak i średniego czasu spędzanego w witrynie.

Kolejną platformą, która odnotowała wzrost popularności jest Canal Plus, który w lutym odwiedziło 2,77 mln internautów (w styczniu – 2,51 mln). Tym samym Canal Plus wyprzedził Prime Video, które w lutym przyciągnęło 2,43 mln użytkowników ( w styczniu było to 2,63 mln). Średni czas spędzony w lutym przez internautów na serwisie Canal Plus był niemal identyczny jak w styczniu (2 godziny i 39 minut). Średni czas spędzany na oglądaniu filmów oferowanych przez Prime Video zmalał natomiast z 1 godziny i 18 minut w styczniu do 1 godziny i 13 minut w lutym.

Kolejne miejsca w rankingu popularności platform streamingowych w Polsce zajęły cda.pl (2,09 mln użytkowników), Polsat Box Go (1,96 mln) oraz Viaplay (1,81 mln).

SkyShowtime, który zadebiutował w Polsce 14 lutego, w ciągu ostatnich dwóch tygodni lutego odwiedziło 1,03 mln użytkowników. Każdy z nich spędził na platformie średnio 51 minut i 16 sekund.

Najpopularniejsze serwisy streamingowe w Polsce (luty 2023):

  1. Netflix – 12.576.708 użytkowników (42,39%)
  2. HBO Max – 4.543.938 użytkowników (15,31%)
  3. Disney+ - 4.170.690 użytkowników (14,06%)
  4. Player – 3.275.964 użytkowników (11,04%)
  5. TVP – 3.050.622 użytkowników (10,28%)
  6. Canal Plus – 2.773.440 użytkowników (9,35%)
  7. Prime Video – 2.431.296 użytkowników (8,19%)
  8. cda.pl – 2.095.794 (7,06%)
  9. Polsat Box Go – 1.956.474 użytkowników (6,59%)
  10. Viaplay – 1.811.160 użytkowników (6,10%)
Wielka woda. Serial Netflixa o powodzi tysiąclecia