Roboty sprzedające napoje i chipsy to wspólne przedsięwzięcie sieci Carrefour i marek Pepsi oraz Lay's. Urządzenia o wdzięcznym imieniu "Kerfuś" jeżdżą po sklepie i zachęcają klientów do zakupu produktów obu wymienionych marek.
− Jako jeden z liderów branży spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów. – powiedział Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w PepsiCo Polska.
- Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki - dodaje Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
Jak zapewnia Carrefour eRoboty są w pełni bezpieczne. Mają zamontowane specjalnie zaprojektowane czujniki, dzięki którym zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek oraz w pobliżu przeszkód.
Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.