Powerbot Biedronka

i

Autor: SE/ BIEDRONKA

Inwestycje

Pod Biedronkami staną szybkie ładowarki dla aut elektrycznych. 600 lokalizacji w całym kraju

2023-08-11 7:19

Do końca 2024 roku w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka staną szybkie ładowarki dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut. Pierwsze stacje zostały uruchomione już Warszawie. Kolejne będą pojawiać się w kolejnych miesiącach w całej Polsce.

Biedronka tworzy sieć ładowarek szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Do końca przyszłego roku stacje ładowania mają pojawić się w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. Pierwsze stacje zostały uruchomione już w Warszawie. Do końca 2023 roku przy kolejnych sklepach ma stanąć co najmniej 150 urządzeń.

- Sieć ładowarek przy Biedronkach będzie rozmieszczona w całym kraju w taki sposób, aby poruszanie się pojazdów elektrycznych po polskich drogach było możliwe, tylko korzystając z sieci ładowania aut przy Biedronkach w całym kraju - zapowiada Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka.

Każda stacja będzie mogła ładować jednocześnie do trzech aut. Stacje będą posiadać 3 złącza - CCS, ChaDemo oraz Type 2, dzięki czemu będzie można naładować nie tylko niemal każdego „elektryka”, ale również hybrydę typu plug-in. Ładowarki będą dysponować mocą 120 kW, co pozwoli naładować samochód (dysponujący baterią o pojemności 50 kWh) w czasie ok. 20-30 minut.

Korzystanie z ładowarek pod Biedronkami nie będzie wymagało zakładania konta, używania aplikacji, ani opłacania jakiegokolwiek abonamentu. Za ładowanie zapłacić będzie można kartą bankową poprzez wbudowany terminal do kart płatniczych, kodem QR bez rejestracji, a także kartą RFiD w ramach roamingu.

Operatorem i właścicielem stacji będzie firma Powerdot, która m.in. udostępni do dyspozycji klientów całodobowe centrum wsparcia.

- Celem projektu jest udostępnienie infrastruktury do ładowania dla każdego, tj. mieszkańców zarówno małych, jak i dużych miejscowości, a także wypełnienie rynkowej niszy, jaką jest niedobór ładowarek o dużej mocy, powyżej 100 kW - podkreśla Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Ostatni odcinek obwodnicy Łodzi już otwarty