- Niektóre z naszych autobusów mają już 14 lat - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź. - Chcemy odnowić nasz tabor tak, żeby utrzymać średni wiek naszych autobusów w granicach 7-8 lat. To wiek, który pozwala utrzymać pojazdy w dobrym stanie technicznym.
Postępowanie przetargowe będzie prowadzone na dziesięcioletni wynajem 29 jednoczłonowych i 22 przegubowych autobusów, które zostaną rozdysponowane między dwiema zajezdniami autobusowymi: Zajezdnią Limanowskiego i Zajezdnią Nowe Sady. Jakie wymagania ma MPK wobec nowych pojazdów?
- Chcemy, by oprócz dotychczasowego wyposażenia w niską podłogę, klimatyzację, biletomaty, dostawca dostarczył autobusy z rekuperacją oraz dopuszczamy możliwość zainstalowania tzw. miękkiej hybrydy – poinformował prezes MPK-Łódź.
Autobusy jednoczłonowe mają mieć możliwość przewozu minimum 85 osób, w tym minimum 26 na miejscach siedzących. Natomiast przegubowce powinny mieć 135 miejsc, w tym 38 siedzących.
We wtorek przetarg ma zostać opublikowany w Europejskim Dzienniku Zamówień Publicznych oraz na stronie MPK-Łódź.