Darmowe przejazdy MPK Łódź podczas urodzin miasta. Co z posiadaczami migawki?

i

Autor: J.M

Łódź

MPK Łódź chce sprzedawać bilety na raty. „Prowadzimy rozmowy z bankami”

2024-07-11 10:50

Czy migawkę MPK Łódź będzie można kupić na raty? Taki pomysł pojawił się, by zachęcić łodzian do kupowania biletów okresowych. „Prowadzimy rozmowy z bankami” – mówi prezes MPK, podkreślając, że nawet z prowizją bankową kupno biletu rocznego na raty będzie się łodzianom bardziej opłacało niż kupno biletów miesięcznych.

Władze Łodzi chcą zachęcić pasażerów komunikacji miejskiej do kupowania biletów okresowych. Ponieważ najbardziej korzystne są migawki roczne, pojawił się pomysł, żeby łodzianie kupowali taki bilet na raty, podpisując umowę z bankiem i co miesiąc spłacając bilet na przejazdy komunikacją.

- Prowadzimy rozmowy z bankami, żeby wprowadzić coś na kształt ratalnego systemu sprzedaży biletów – mówi prezes MPK Łódź, Zbigniew Papierski. - Szczególnie konkurencyjna jest cena biletu rocznego. Jeżeli podzielimy jego koszt przez 12 miesięcy, to nawet zakładając, że bank potrąci jakąś prowizję, czy doliczy oprocentowanie, pasażera będzie to i tak kosztować taniej.

Bilet miesięczny z kartą łodzianina kosztuje 140 zł (bez karty 168 zł), Za migawkę 12-miesięczną trzeba zapłacić 1110 zł, czyli 92,50 zł miesięcznie.

Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi zaznacza, że jego zdaniem gmina powinna jak najszybciej zaproponować mieszkańcom znacznie bardziej dostępną i tańszą formę biletu okresowego i przejrzystego systemu opłat za tramwaj i autobus. Jeszcze w tym roku ma zostać ujednolicony elektroniczny system zakupu biletów MPK w Łodzi. W docelowym rozwiązaniu w aplikacjach mobilnych będzie można kupić bilety różnego rodzaju w dowolnym momencie i nie będą one aktywne w momencie zakupu. Taki bilet będzie trzeba skasować po wejściu do pojazdu poprzez zeskanowanie kodu QR w wagonie czy w autobusie.

- Dotychczas mieliśmy zapisy w uchwale Rady Miejskiej, które mówiły o tym, że należy bilet zakupić i skasować najpóźniej w trakcie wchodzenia do pojazdu. Szukamy rozwiązania, by ten zapis doprecyzować - wyjaśnia Bartosz Domaszewicz.

Ponadto obok biletów czasowych papierowych i elektronicznych oraz biletów okresowych, MPK Łódź chce we wszystkich pojazdach wprowadzić taryfę przystankową. Pasażer nie płaciłby za czas, który spędza w tramwaju, ale za przejechaną drogę. Cena miałaby wynieść 90 groszy za pierwszy i drugi przystanek, a później zależnie od długości podróży od 30 do 8 groszy za każdy następny.

- Cały czas pracujemy nad tą taryfą. Jesteśmy już po testach na dwóch liniach. Opracowywaliśmy system przesiadania się, żeby zachować ciągłość bonusowego biletu. Szykujemy się do postępowania na wyłonienie operatora, który będzie obsługiwał taki system w naszym imieniu. W perspektywie paru lat taryfa przystankowa może stać się główną taryfą w Łodzi - dodaje Zbigniew Papierski.

MPK Łódź wycofuje kultowe tramwaje

Jak dobrze znasz województwo łódzkie? Którą miejscowość zamieszkuje więcej osób? [QUIZ]

Pytanie 1 z 9
Pabianice czy Tomaszów Mazowiecki