Czy samochody elektryczne produkowane w Chinach mogą mieć nałożone specjalne cła w krajach Unii Europejskiej? Jak podaje biznesalert.pl, Komisja Europejska zakończyła dochodzenie w sprawie subsydiowania chińskich producentów. Wzięto pod uwagę jak to wpływa na producentów i użytkowników z krajów Unii. Komisja nawet skontaktowała się chińskimi władzami w celu omówienia rozwiązania zgodne z Światową Organizacją Handlu (WTO).
Gdyby nie udało się wypracować wspólnego rozwiązania mają zostać nałożone cła indywidualne. Portal biznesalert.pl podaje, że na produkty BYD zostanie nałożone cło 17,4%, Geely 20%, SAIC 38,1%. Pozostali producenci zostaną obłożeni cłem 21% lub 38,1%. Różnice są ogromne, a wpływ na to, która stawka zostanie nałożone będzie miało to czy konkretne podmioty współpracowały w dochodzeniu.
Polecany artykuł:
Po czasie tymczasowe stawki cła mają zostać zastąpione stałymi. Gdy zostanie to wprowadzone Tesla, która produkuje samochody w Chinach, może liczyć na przyznanie indywidualnej stawki. Tak jak inni producenci, którzy zgłoszą się do Komisji Europejskiej.