Nakaz parkowania wyłącznie w wyznaczonych strefach, do tego ograniczenie prędkości w szczególnie niebezpiecznych miejscach. To główne propozycje łódzkich społeczników dotyczące użytkowania hulajnóg komercyjnych. Chcieliby również stworzenia mobilnych punktów parkowania.
- Mobilne punkty musiałyby być bardzo gęsto rozłożone w mieście. Mogłyby być powiązane z miejscami, gdzie parkują rowery publiczne. Dopuszczamy nawet taką gęstość, że byłby to jeden punkt na przecznice – mówi Urszula Niziołek-Janiak z Tak dla Łodzi.
Jakie miałyby być ograniczenia prędkości? W miejscach o dużym ruchu pieszym proponuje się maksymalnie 12 km/h. W których miejscach powinno się je wprowadzić?
- Na przykład na ul. Piotrkowskiej, w okolicach Manufaktury. Te 12 km/h pozwala użytkownikowi hulajnogi utrzymać równowagę, porusza się nią w miarę sprawnie, a jednocześnie nie stwarza tak dużego zagrożenia dla pieszych – dodaje Justyna Wołkowska ze stowarzyszenia Łódź Cała Naprzód!
Projekt uchwały regulujący ruch hulajnóg po Łodzi trafił już do Rady Miejskiej.