Według statystyk podanych przez Urząd Miasta, Łódź nie cierpi na brak zainteresowania wśród turystów. Między lipcem a wrześniem masa zwiedzających sprawdziła, co do zaoferowania ma miasto. Bardzo dużą popularnością cieszyły się chociażby Orientarium ZOO Łódź i Light Move Festival.
Polecany artykuł:
Zainteresowanie Łodzią. Orientarium przyciąga zwiedzających
Orientarium ZOO Łódź to jeden z największych i najnowocześniejszych tego typu kompleksów w tej części Europy. Można w nim zobaczyć około 550 gatunków zwierząt, w tym również te bardzo rzadkie. Wszystko to ma duże przełożenie na liczbę zwiedzających, których było ok. 810 000. Mniej więcej połowa z nich pochodziła spoza woj. łódzkiego, a z każdym miesiącem pojawia coraz więcej zainteresowanych zza granicy.
- Ostatnie lata były okresem wzmożonej pracy nad atrakcyjnością turystyczną miasta. Otworzyliśmy Orientarium ZOO Łódź, które z miejsca stało się jednym z najliczniej odwiedzanych atrakcji turystycznych. Miasto zdobyło nagrody i wyróżnienia, takie jak ‘Polska Marka Turystyczna’, miejsce na liście „Best of The World 2022” National Geographic – podkreśla Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Zainteresowanie Łodzią. Co przyciąga turystów?
Samą stronę www.lodz.travel, w celu sprawdzenia informacji o atrakcjach, letnich eventach i lokalnej kuchni, odwiedziło 267 000 osób.
Mimo trochę chłodniejszej temperatury na festiwal cieszył się dużym zainteresowaniem. Według szacunków władz miasta, tegoroczny Light Move Festival odwiedziło 870 000 gości. To wszystko miało wpływ na większe obłożenie hoteli, gdzie klientów było najwięcej od lat. W tym okresie, było zajętych średnio 66% pokojów. Dla porównania rok temu tylko co drugi był zajęty.
- Otrząsnęliśmy się z pandemicznego szoku. Przetrwaliśmy ten trudny okres i teraz skupiamy się na tym, by na nowo wrócić do rytmu, do którego byliśmy przyzwyczajeni przed wybuchem pandemii. Są też pozytywy tej sytuacji – wszyscy razem szukaliśmy nowych metod, które pozwolą nam wyjść naprzeciw oczekiwaniom turysty, który przyjeżdża do Łodzi. Dane, którymi dysponujemy, dają nam powody do zadowolenia. Porównując ten rok z poprzednim, to są znaczne wzrosty, które dają nadzieję, że tendencja, jeżeli chodzi o liczbę turystów odwiedzających Łódź, będzie wzrostowa – zaznacza Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.