Wizz Air

i

Autor: Wojciech Kulig

Podróże

Wizz Air wycofuje się z kontrowersyjnej opłaty. Bilety będą tańsze

2024-07-04 15:17

Po licznych skargach Wizz Air rezygnuje z dodatkowej opłaty, który była doliczana do ceny biletu. System miał pobierać 10 euro tylko od touroperatorów, ale również indywidualni pasażerowie musieli płacić więcej za bilet. Teraz ma się to zmienić.

Wizz Air rezygnuje z dodatkowej opłaty

Pasażerowie węgierskich linii lotniczych od lat narzekali na dodatkową opłatę, którą przewoźnik doliczał do ceny biletu. W założeniu system miał doliczać 10 euro operatorom turystycznym, którzy korzystają z automatycznych systemów rezerwacji. W praktyce jednak naliczał dodatkowe pieniądze zwykłym pasażerom, którzy kupowali bilet poprzez stronę internetową lub aplikację, ale... nie wszystkim.

Najczęściej więcej za podróż płaciły osoby, które korzystały z wtyczek do przeglądarek internetowych, umożliwiających blokowanie reklam, a także użytkownicy aplikacji, którzy nie zezwolili na gromadzenie danych. Choć wcześniej była możliwość zgłoszenia reklamacji w związku z pobraniem dodatkowej opłaty, pasażerowie i tak mieli problem z odzyskaniem pieniędzy. Ostatecznie węgierski przewoźnik zdecydował się zrezygnować z opłaty, o czym informuje węgierski portal utazomajom.hu.

- Na podstawie skarg klientów Wizz Air dezaktywował wspomnianą w artykule dopłatę systemową, która jest opłatą dla internetowych biur podróży, ale z powodu błędu została ona również naliczona niektórym prywatnym pasażerom. Linia lotnicza przeprasza za niedogodności i oczywiście zwróci pieniądze pasażerom, którzy zostali niesłusznie obciążeni opłatą w wyniku skargi do obsługi klienta – poinformował Wizz Air w komunikacie przesłanym węgierskiemu portalowi.

Oto czarna lista wakacyjnych kierunków. Tam nie jedź na urlop

Wizyta na budowie portu lotniczego na radomskim Sadkowie