W 2022 roku Łódź odwiedziło ok. 2,5 mln turystów. Jak podkreślają przedstawiciele magistratu, miasto jest coraz bardziej rozpoznawalne w Polsce i za granicą - Łódź została Polską Marką Turystyczną, a National Geographic wyróżnił Łódź tytułem „Best of the World”. Uznawany za wizytówkę miasta pałac rodziny Poznańskich (obowiązkowy punkt na mapie dla turystów odwiedzających Łódź) znalazł się na okładce ogólnopolskiego przewodnika „Vogue Polska Travel”, który przygotował oprowadzenie po atrakcjach i urokliwych zakątkach najpiękniejszych polskich miast w 2022 roku. Ponadto Muzeum Miasta Łodzi zostało nagrodzone w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny.
- Wciąż poszerzamy ofertę turystyczną, a to przekłada się na wzrost zainteresowania Łodzią - podkreśla prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski.
Polecany artykuł:
Największą popularnością wśród odwiedzających Łódź cieszyło się otwarte w kwietniu Orientarium. Najnowsza atrakcja turystyczna Łodzi przyciągnęła już milion gości, z czego połowę stanowili turyści spoza województwa łódzkiego. Pokazową kąpiel słoni indyjskich oglądali goście nie tylko z Warszawy, Wrocławia, Poznania, Katowic czy Gdańska, ale też z zagranicy. W wakacje łódzkie zoo odwiedzało nawet 15 tys. osób dziennie.
- Orientarium to tegoroczny hit na turystycznej mapie Polski. Cieszę się, że mamy najnowocześniejsze zoo w Europie, które przyciąga turystów do Łodzi i dzięki temu odwiedzają oni także inne atrakcje naszego miasta - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Tysiące gości ściągnął do Łodzi Light Move Festival, za sprawą którego centrum miasta zapełniła się setkami tysięcy łodzian oraz turystów z Polski i z zagranicy. Magnesem dla turystów były również imprezy w Atlas Arenie, których w minionym roku odbyło się blisko 100. W Atlas Arenie miały miejsce m.in. Państwowe Egzaminy Specjalizacyjne, targi, zgrupowanie reprezentacji Polski w futsalu, Międzynarodowy Miting Lekkoatletyczny Orlen Cup, ceremonia otwarcia Europejskich Igrzysk Akademickich oraz mecze żeńskiej, siatkarskiej reprezentacji Polski rozgrywane w ramach Mistrzostw Świata. Dużą popularnością cieszyły się też koncerty. Największą frekwencją mogą poszczycić się występy Dawida Podsiadło i Sanah, koncerty KISS, The Cure, Simply Red, 2Cellos, Deep Purple czy Enrique Iglesiasa oraz telewizyjny koncert charytatywny „Razem z Ukrainą”. Frekwencyjny rekord Polski, biorąc pod uwagę wszystkie dotychczasowe solowe występy standupowe w kraju, dwukrotnie pobił w Atlas Arenie Rafał Pacześ, sprzedając po ponad 8 tys. wejściówek na swoje show.
Polecany artykuł:
Rosnąca liczba gości przełożyła się na rekordowe obłożenie łódzkich hoteli. W okresie od stycznia do listopada 2022 roku wskaźnik obłożenia hoteli w Łodzi wyniósł ok. 60 proc. Rok wcześniej było to tylko 37 proc.
- Nie dziwi nas ten wzrost. Do Łodzi powróciło wiele imprez artystycznych, kulturowych, ale też mamy za sobą bardzo ważne wydarzenia biznesowe - mówi Dominik Chrapek, dyrektor generalny DoubleTree by Hilton Łódź. - Nasza oferta jest coraz większa, atrakcyjniejsza, a miasto jest coraz częściej wybierane jako destynacja na weekendowe city-breaki. Mamy za sobą Light Move Festival, Great September, wiele koncertów zagranicznych gwiazd, otwarcie Orientarium. Łódź dzisiaj ma wiele do zaoferowania także rodzinom z dziećmi, o czym trzeba pamiętać.