MPK Łódź odświeża swój tabor i sukcesywnie wycofuje najstarsze i najbardziej wyeksploatowane wagony. W piątek (3 listopada) po raz ostatni mogliśmy skasować bilet w łódzkich tramwajach GT8N. W ostatni dzień kursowania po Łodzi można je było spotkać na linii 9, ale wcześniej kursowały na linii 46. Ze względu na zielono-białe malowanie zwane były „żabkami”.
- Mamy historyczny moment - podkreśla Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź. - Żegnamy się z najstarszymi obecnie w łódzkim taborze tramwajami.
Już niemal 60-letnie tramwaje GT8N pojawiły się na łódzkich torach w 2007 r., kiedy to MKT sprowadziła z Mannheim 6 tego typu pojazdów. W 2012 r. - w związku z likwidacją spółki - tramwaje trafiły do MPK Łódź. W 2014 r. w Helsinkach kupiono kolejne 4 tramwaje GT8N oraz jeden wagon imprezowy.
Polecany artykuł:
Łodzianie polubili odchodzące na emeryturę tramwaje, przede wszystkim ze względu na ich wygodę.
- Bardzo lubię nim jeździć, jest wygodny. 100 razy bardziej go wolę niż te nowe tramwaje - mówił jeden z ostatnich regularnych pasażerów tramwaju.
A jak się prowadzi tramwaj GT8N?
- Jest dobrze. Nie ma "klimy", ale ma klimat - mówi motorniczy Tomasz Dudek. - Jest inna obsługa takiego tramwaju, inna dynamika, inna technika jazdy.
Tramwaje GT8N, choć przestaną kursować regularnie po Łodzi, nie znikną zupełnie z łódzkiego krajobrazu. Jeden z tramwajów zostanie w łódzkim MPK jako tramwaj imprezowy. Na łódzkich torach będzie pojawiał się okazjonalnie podczas miejskich wydarzeń. Można będzie go również wypożyczyć.