Mniejsza z dwóch maszyn, TBM Faustyna o średnicy ok. 8,5 m, zakończyła drążenie pierwszej jednotorowej nitki tunelu średnicowego o długości 940 m, od strony stacji Łódź Kaliska w kierunku komory rozgałęźnej przy ul. Stolarskiej/Odolanowskiej.
W połowie czerwca wystartowano z komory odgałęźnej przy ul. Stolarskiej w kierunku przystanku Łódź Koziny i stacji Łódź Żabieniec. Tym samym rozpoczęła budowę drugiego z 4 jednotorowych tuneli kolejowych na podziemnej trasie między stacjami Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Drugi tunel będzie miał długość ponad 1100 metrów i średnicę 8,5 metra.
Od 4 do 19 lipca trwała przerwa technologiczna związana z wymianą elementów tnących oraz rozbiórką tzw. ślepego tunelu, czyli fragmentu tunelu w komorze rozgałęźnej, który był niezbędny do rozpoczęcia drążenia. Obecnie Faustyna kontynuuje drążenie w kierunku przystanku Łódź Koziny.
TBM Faustyna wybuduje jeszcze 2 podziemne nitki tj. tunel o długości ok. 760 metrów od komory przy ul. Żniwnej do ul. Stolarskiej. Od tej ulicy powstanie także tunel o długości 710 metrów do al. Unii Lubelskiej.
Równocześnie TBM Katarzyna, o średnicy ponad 13 metrów, drąży dwutorowy, liczący 2,7 km, tunel od ulicy Stolarskiej do stacji Łódź Fabryczna. Jednak obecnie dotarła do Polesia, gdzie kończy przegląd techniczny. Według planów wykonawcy maszyna wznowi prace jeszcze w sierpniu.
Równocześnie kontynuowane są prace na budowie przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie, Łódź Koziny.