Rozbudowa Trasy Górna w Łodzi to wspólna inwestycja miasta i województwa. Dłuższy, 5-kilometrowy odcinek, powstający na terenie Łodzi połączy istniejący fragment drogi na wysokości ul. Rzgowskiej z granicami miasta. Krótszy - o długości 2 km – będzie biegł od granic miasta do węzła na autostradzie A1 w Brójcach.
- Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, a zaawansowanie prac wynosi ponad 65 proc. Każdego dnia na placu budowy jest kilkudziesięciu pracowników - informuje Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. - W ostatnim miesiącu na budowie kontynuowano przede wszystkim roboty ziemne. Niektóre z nich dobiegają już nawet końca - choćby przy wykopach i nasypach czy podbudowie prace wykonano już w 97-99 proc. Bardzo zaawansowana jest również budowa sieci wodociągowej, odwodnieniowej i kanalizacyjnej.
Polecany artykuł:
Nowa droga będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi - z ul. Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego - pojawią się ronda. Wybudowane zostaną również chodniki i droga dla rowerów. Posadzonych zostanie też blisko 3000 drzew oraz ponad 22 tys. krzewów.
- Budowa przebiega bez problemów - zapewnia Maciej Tomaszewski, rzecznik prasowy firmy Strabag. - Prace zasadnicze planujemy zakończyć do końca wakacji. Jesienią rozpoczniemy prace wykończeniowe, związane z nasadzeniami zieleni, oznakowaniem pionowym i poziomym oraz ostatnie prace brukarskie. Nową Trasę Górna planujemy oddać do użytkowania w listopadzie.