Pod koniec 2023 roku na trasę z Łodzi do Konstantynowa miały wrócić tramwaje. Linia została zamknięta w 2019 roku ze względu na bardzo zły stan techniczny torów. Przebudowa 7-kilometrowego fragmentu torowiska ruszyła we wrześniu 2022 r. i miała zakończyć się pod koniec 2023 roku. Wiadomo już jednak, że termin ten nie zostanie dotrzymany, a na podróż tramwajem z Łodzi do Konstantynowa trzeba będzie poczekać kilka miesięcy dłużej.
- Niestety, wydłużony czas opracowania dokumentacji projektowej, pozyskanie wszelkich uzgodnień do dokumentacji i uzyskanie decyzji ZRID dopiero w sierpniu tego roku spowodowało, że nie ma możliwości ukończenia w roku bieżącym tej inwestycji – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. - Projekt zostaje przesunięty na pierwszą połowę przyszłego roku.
Za modernizację linii tramwajowej łączącej Łódź z Konstantynowem odpowiada konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY"wraz z MPK Łódź. Wartość inwestycji to ok. 81 mln zł. Władze miasta zapewniają, że opóźnienie inwestycji nie spowoduje utraty dofinansowania unijnego.
- Na ostatniej sesji Rady Miejskiej zabezpieczono środki finansowe, które nie zostaną wydane w tym roku. Chcę wszystkich uspokoić, nie zwiększono wartości inwestycji i nie grozi nam utrata dofinansowania unijnego - zapewnia Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
7-kilometrowy fragment przeznaczony do remontu został podzielony na dwa odcinki. Łódzka część o długości ok. 2,8 kilometra i obejmuje ul. Konstantynowską na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej. Na odcinku tym przebudowana zostanie m.in. jednotorowa linia wraz z trakcją i kablami trakcyjnymi, pojawi się nowa podstacja wraz z wyposażeniem, a także powstaną 3 zupełnie nowe mosty nad rzeką Łódką.
Na konstantynowskim odcinku (od ul. Przygranicznej do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim) zostanie położone nowe torowisko, na mijankach - tzw. gdańskiej i srebrnej - pojawią się nowe zwrotnice i instalacje do ich ogrzewania, a na jednotorowych odcinkach linii - zmodernizowany system sterowania ruchem. Na nowych peronach przystankowych staną wiaty z ławkami.
Polecany artykuł: