Spis treści
- Pociąg z Polski do Chorwacji. Najważniejsze daty
- Ile trwa podróż pociągiem do Chorwacji? Przystanki na trasie do Rijeki
- Ile kosztuje bilet na pociąg do Chorwacji?
- Będzie więcej pociągów PKP za granicę
Pociąg z Polski do Chorwacji. Najważniejsze daty
Pierwszy skład do Chorwacji wyruszy w piątek, 27 czerwca. Przez całe lato pociąg będzie kursować z Warszawy do Rijeki cztery razy w tygodniu: we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a w drogę powrotną Polacy będą mogli wyruszyć w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Wakacyjny pociąg zakończy sezon kursem 29 sierpnia ze stolicy i 31 sierpnia z Rijeki - podaje Ministerstwo Infrastruktury.
Ile trwa podróż pociągiem do Chorwacji? Przystanki na trasie do Rijeki
Pociąg do Chorwacji będzie odjeżdżał z Warszawy Centralnej o godzinie 14:05 (we wszystkie dni o tej samej godzinie). Trasa wiedzie przez pięć państw – Polskę, Czechy, Austrię, Słowenię i Chorwację. W Polsce pociąg będzie się zatrzymywać w Opocznie, skąd nad Adriatyk będą mogli wyruszyć mieszkańcy województwa łódzkiego. Następny postój będzie we Włoszczowie w woj. świętokrzyskim. Następnie przejedzie przez województwo śląskie, zatrzymując się w Zawierciu, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Katowicach, Tychach, Rybniku, Wodzisławiu Śląskim i Chałupkach. Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury, w podróż do Chorwacji będzie można udać się także m.in. z Krakowa, Rzeszowa, Kielc, Łodzi, Opola, Wrocławia czy Poznania dzięki przesiadce z innych pociągów PKP Intercity.
Około 22:00, po przejechaniu przez Czechy, skład dotrze do Wiednia. Po północy połączy się ze słoweńskim pociągiem „Istria”, a o 6:00 rano zakotwiczy w Lublanie. Do Rijeki skład dotrze około godziny 10:00. Łączny czas przejazdu z Warszawy to około 20 godzin.
Pociąg powrotny będzie odjeżdżać z Rijeki o 18:15, a planowany dojazd do Warszawy Centralnej to godzina 13:55.

Ile kosztuje bilet na pociąg do Chorwacji?
Ceny biletów na pociąg PKP Intercity do Chorwacji zaczynają się od 200 zł. Za miejsce w kuszetce trzeba będzie zapłacić minimum 300 złotych. Więcej trzeba będzie jednak zapłacić za bilet z możliwością zwrotu. Ceny mogą być nawet dwukrotnie wyższe. Bilety można kupić przez internet w systemie eIC 2.0, w aplikacji PKP Intercity i w kasach na dworcach. To konkurencyjna cena wobec połączeń autobusowych, pomimo wyższego komfortu podróży.
Pasażerowie będą mieli do wyboru kuszetkę, czyli wagon z miejscami do leżenia i dwa wagony z przedziałami drugiej klasy. Wszystkie wagony będą klimatyzowane. Przez większą część trasy między Warszawą a Wiedniem w składzie będzie wagon restauracyjny Wars. W wagonie z miejscami do leżenia pasażerowie otrzymają poduszkę, koc i prześcieradła. W tym wagonie przez całą podróż podróżni znajdą się pod opieką pracownika Wars. Do wyboru są przedziały dla sześciu albo czterech osób.
Będzie więcej pociągów PKP za granicę
PKP Intercity obecnie oferuje 36 stałych połączeń międzynarodowych – o pięć więcej niż rok wcześniej. Pod koniec 2025 roku liczba połączeń ma wzrosnąć o kilkanaście. Z Poznania i z Wrocławia ruszy bezpośredni skład do Wiednia. Zwiększy się też liczba pociągów na trasach, które już dziś są obsługiwane przez PKP Intercity: co 4 h pojadą pociągi z Krakowa do Wiednia i z Krakowa do Pragi, a co 2h z Warszawy i Poznania do Berlina. Już dziś co 4 h kursują pociągi z Krakowa, Katowic, Opola, Wrocławia i Zielonej Góry do Berlina oraz z Trójmiasta, Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia do Pragi.