Do UOKiK wpłynęło ponad 40 skarg na Viaplay
Coraz więcej osób jest niezadowolonych z usług, jakie oferuje platforma Viaplay. Jak się okazało, w tym roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło już ponad 40 skarg na serwis. Szczególnie powód do niezadowolenia mają kibice sportowi. Mecze, które oferuje Viaplay często mają problemy z dźwiękiem, przycina się obraz, występują w przerwy w dostawie do usługi lub trwa ciągłe buforowanie.
Wcześniej skargi bezpośrednio do platformy streamingowej były ignorowane, a Viaplay uważała, że problem leży po stronie użytkownika i dotyczy np. słabego połączenia internetowego. Jeżeli spółka przyjęła już skargę, miała oferować jedynie rabat w wysokości 25 procent opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy.
Urząd wszczyna postępowanie wyjaśniające. Co grozi Viaplay?
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB. Jak dodaje, powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać do dalszego korzystania z serwisu, a proponowane zniżki są nieadekwatne do sytuacji. Viaplay grozi postawienie zarzutów i kara w wysokości do 10 procent obrotu.
Viaplay. Co to za platforma?
Viaplay to platforma streamingowa uruchomiona w maju 2007 roku, oferująca dostęp do filmów, seriali, programów rozrywkowych i transmisji sportowych. Od lipca 2018 roku właścicielem serwisu jest Viaplay Group (dawniej Nordic Entertainment Group). W Polsce rozpoczęła swoje nadawanie w sierpniu 2021 roku.
Za korzystanie z usług pobierana jest automatycznie opłata, wynosząca miesięcznie 34 zł. Można z niej zrezygnować w dowolnie wybranym przez siebie momencie i zostanie ona wyłączona po zakończeniu ostatniego okresu rozliczeniowego, na który zaksięgowano ostatnią wpłatę.