Skarbówka dostanie dane sprzedających na Allegro i OLX

i

Autor: pixabay.com

Skarbówka dostanie dane sprzedających na Allegro i OLX. Wchodzą w życie nowe przepisy

2024-06-04 10:14

1 lipca wejdą w życie przepisy, które nakładają na operatorów platform cyfrowych obowiązek gromadzenia i przekazywania danych o sprzedawcach do krajowej administracji skarbowej. Przedstawiciele Allegro i OLX uspokajają, że nowa regulacja nie nakłada na użytkowników tych serwisów żadnych dodatkowych zobowiązań podatkowych.

1 lipca 2024 r. ma wejść w życie nowelizacja ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw, która implementuje do polskiego prawa dyrektywę DAC7. Nowe prawo nakłada na operatorów platform cyfrowych obowiązek gromadzenia i przekazywania danych o sprzedawcach do krajowej administracji skarbowej. Nowa regulacja dotyczy platform działających w branży e-handlu, a także umożliwiających świadczenie usług osobiście online lub offline, rezerwację noclegów, najem środków transportu czy zamawianie przejazdów.

Jak informuje firma Allegro, zgodnie z nowymi przepisami będzie ona przekazywać informacje dotyczące sprzedających, którzy w danym roku kalendarzowym zrealizują minimum 30 transakcji lub gdy łączna kwota przeprowadzonych przez nich transakcji przekroczy 2000 euro.

- Są to wymogi, które po wdrożeniu w Polsce dyrektywy DAC7 staną się po prostu standardem rynkowym. Po stronie Allegro projektujemy proces zbierania danych od sprzedających tak, by był możliwie jak najmniej dla nich uciążliwy. Przygotowujemy również materiały dla sprzedających dotyczące nowych regulacji, aby mogli się do nich właściwie przygotować – informuje biuro prasowe Allegro.

Dostosowanie do wymogów obowiązujących regulacji prawnych zapowiedział również serwis OLX, zaznaczając, że w jego przypadku przepisy będą dotyczyły osób dokonujących transakcji z wykorzystaniem usługi Przesyłki OLX.

- Warto jednocześnie zaznaczyć, że dyrektywa DAC7 nie nakłada na użytkowników serwisów ogłoszeniowych żadnych dodatkowych zobowiązań podatkowych - podkreśla Konrad Dobrowolski z OLX. - Podkreślamy to, ponieważ z przeprowadzonej na nasze zlecenie analizy przekazu medialnego wynika, że jest to temat, którym media chcą wzbudzić niezrozumiałą sensację wśród odbiorców. W kontekście przepisów pojawiają się np. prowokacyjne tytuły w stylu „Kto się musi bać fiskusa” lub „OLX zgłosi cię do skarbówki”. Takie działania zniechęcają do zapoznawania się ze stanem faktycznym, są przyczynkiem do przekłamań, niedopowiedzeń i interpretacji, które nie znajdują pokrycia w przepisach i rzeczywistości.

Polacy pokochali te lody na całego! Zachwycają smakiem i sposobem wykonania