Nowa sieć chce wejść do Polski
Sieć Rohlik zamierza podbić europejski rynek detaliczny - podaje portal dlahandlu.pl. Obecnie czeskie przedsiębiorstwo działa w 13 miastach w Czechach, ale także w Niemczech, Rumunii, Austrii i na Węgrzech. W każdym z krajów pod innymi nazwami. W Niemczech jako Knuspr.de, w Austrii pod nazwą Gurkerl.at, a na Węgrzech jest to Kifli.hu.
Firma istnieje na rynku od dekady i jest określana jako jeden z najszybciej rozwijającym się graczy w branży e-commerce.
Jak podaje portal dlahandlu.pl, Rohlik już jest liderem rynku w Monachium i Frankfurcie i nie zamierza zwalniać tempa. Do 2030 roku firma chce działać w 30 europejskich krajach, także w Polsce.
Polecany artykuł:
Lidl i Biedronka będą mieć konkurencję
Rohlik może stać się potężną konkurencją dla popularnych w Polsce dyskontów, takich jak Lidl czy Biedronka, które również działają w e-handlu. Internetowy supermarket ma bowiem bardzo rozbudowaną ofertę. Klienci mogą wybierać pośród 17 tys. produktów, podczas gdy większość sklepów internetowych ma w ofercie około 3 tys. produktów.
- Rohlik to połączenie Tesco, Whole Foods Market, lokalnego rzeźnika, piekarni, eleganckiej kawiarni, apteki i sklepu z zabawkami - mówi założyciel i dyrektor generalny Rohlika, Tomáš Čupr, cytowany przez portal dlahandlu.pl. - Nie obsługujemy jednej misji zakupowej, jak w supermarkecie. Obsługujemy pięć lub sześć i jesteśmy przy tym rentowni – dodaje.
Wyróżnikiem czeskiej sieci mają być niskie ceny.