Rohlik, czeska sieć marketów chce podbić polski rynek. Biedronka i Lidl będą mieć konkurencję

2024-01-31 15:03

Rohlik, czeski potentat branży e-commerce, ujawnił ambicje ekspansji na teren Polski. Z zamiarem zaistnienia w 30 europejskich krajach do 2030 roku, firma ta może stać się znaczącym konkurentem dla ugruntowanych dyskontów na polskim rynku.

zakupy paragon

i

Autor: Bartlomiej Magierowski/ East News

Nowa sieć chce wejść do Polski

Sieć Rohlik zamierza podbić europejski rynek detaliczny - podaje portal dlahandlu.pl. Obecnie czeskie przedsiębiorstwo działa w 13 miastach w Czechach, ale także w Niemczech, Rumunii, Austrii i na Węgrzech. W każdym z krajów pod innymi nazwami. W Niemczech jako Knuspr.de, w Austrii pod nazwą Gurkerl.at, a na Węgrzech jest to Kifli.hu.

Firma istnieje na rynku od dekady i jest określana jako jeden z najszybciej rozwijającym się graczy w branży e-commerce.

Jak podaje portal dlahandlu.pl, Rohlik już jest liderem rynku w Monachium i Frankfurcie i nie zamierza zwalniać tempa. Do 2030 roku firma chce działać w 30 europejskich krajach, także w Polsce.

Lidl i Biedronka będą mieć konkurencję

Rohlik może stać się potężną konkurencją dla popularnych w Polsce dyskontów, takich jak Lidl czy Biedronka, które również działają w e-handlu. Internetowy supermarket ma bowiem bardzo rozbudowaną ofertę. Klienci mogą wybierać pośród 17 tys. produktów, podczas gdy większość sklepów internetowych ma w ofercie około 3 tys. produktów.

- Rohlik to połączenie Tesco, Whole Foods Market, lokalnego rzeźnika, piekarni, eleganckiej kawiarni, apteki i sklepu z zabawkami - mówi założyciel i dyrektor generalny Rohlika, Tomáš Čupr, cytowany przez portal dlahandlu.pl. - Nie obsługujemy jednej misji zakupowej, jak w supermarkecie. Obsługujemy pięć lub sześć i jesteśmy przy tym rentowni – dodaje.

Wyróżnikiem czeskiej sieci mają być niskie ceny.

10 supermarketów, które zniknęły z Polski. Pamiętasz je?

Polacy ŻĄDAJĄ podwyżek! Teraz TRZEBA zarabiać 20 tysięcy miesięcznie! | KOMENTERY