Do zdarzenia doszło 8 listopada 2021 roku po godzinie 14.00. 55-letnia mieszkanka Rawy odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym posiada konto. Kobieta podczas rozmowy zweryfikowała numer telefonu, który złudnie przypominał numer infolinii banku.
- Podczas rozmowy dowiedziała się, że "ktoś" zaciągnął kredyt 10 tysięcy złotych na jej dane - czytamy w komunikacie. - Rozmówczyni ze wschodnim akcentem zapewniała 55-latkę, że aby anulować ten kredyt musi podać swój login i hasło do konta bankowego. Kobieta pod wpływem emocji podała wszystkie niezbędne dane. Wówczas oszust poprosił aby w celu zabezpieczenia gotówki mieszkanka Rawy poszła do najbliższego bankomatu, wypłaciła znaczną kwotę pieniędzy i ponownie wpłaciła na nowe, "bezpieczne" konto, które ten rozmówca właśnie zakłada. Ta prośba wzbudziła podejrzenia u 55-latki i postanowiła niezwłocznie pójść do komendy Policji aby poinformować o zaistniałej sytuacji. Kiedy opowiedziała dyżurnemu o całym zajściu, ten natychmiast zaalarmował policjantów wydziału kryminalnego wyspecjalizowanych w zwalczaniu przestępczości gospodarczej.
Na Funkcjonariusze pomogli kobiecie zablokować konto oraz kartę bankomatową. Wytłumaczyli również jak dokonać reklamacji w banku aby cofnąć złożony przez oszusta wniosek o kredyt. Dzięki szybkiej reakcji policjantów mieszkanka Rawy nie poniosła żadnych strat.
Polecany artykuł:
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!