Znamy wyniki dziesiątej edycji Rankingu Popularności Sieci Handlowych. Ranking Popularności Sieci Handlowych 2025 powstał w oparciu o analizę blisko 600 tys. list zakupów utworzonych w 2024 roku w polskiej wersji aplikacji Listonic. W rankingu wyodrębniono cztery kategorie sklepów: sieci spożywcze, dyskonty niespożywcze, drogerie oraz sklepy oferujące artykuły do domu i ogrodu.
Najpopularniejsze sieci spożywcze i dyskonty
W 2024 roku rywalizacja między najpopularniejszymi dyskontami spożywczymi była niezwykle zacięta, co w efekcie doprowadziło do istotnych zmian na podium. Po rocznej przerwie na szczyt rankingu powrócił Lidl, detronizując Biedronkę. Z kolei trzecie miejsce – po po raz pierwszy w historii rankingu – zajął Kaufland, spychając z podium Auchan.
- Lidl (ok. 930 sklepów) – 38,55 proc.
- Biedronka (ok. 3700 sklepów) – 36,90 proc.
- Kaufland (ok. 250 sklepów) – 5,29 proc.
- Auchan (ok. 200 sklepów) – 5,07 proc.
- Dino (ok. 2600 sklepów) – 3,49 proc.
- Bitwa o tytuł najtańszego sklepu toczona głównie między głównymi dyskonterami umocniła trend przenoszenia zakupów do dyskontów - wskazuje Elżbieta Szarejko, analityk z Centrum Monitorowania Rynku. - Dla hipermarketów 2024 rok był kolejnym rokiem spadków.
Najpopularniejsze dyskonty niespożywcze
W kategorii dyskontów niespożywczych swoją dominację umocniła sieć Action, która zanotowała największy wzrost udziału w swojej kategorii spośród wszystkich analizowanych w raporcie sieci handlowych. Drugie miejsce zajęło Pepco, a na trzecim miejscu, podobnie jak w poprzednich latach, uplasowała się sieć sklepów Dealz.
- Action (ok. 360 sklepów) – 62,05 proc.
- Pepco (ok. 700 sklepów) – 27,73 proc.
- Dealz (ok. 300 sklepów) – 4,41 proc.
- Tedi – 3,16 proc.
- Kik – 1,31 proc.
Najpopularniejsze drogerie
Liderem wśród drogerii pozostaje Rossmann. Kolejne miejsca na podium, podobnie jak w poprzednich latach, zajęły Hebe i Super-Pharm.
- Rossmann (ok. 1900 drogerii) – 93,22 proc.
- Hebe (ok. 370 drogerii) – 5,69 proc.
- Super-Pharm (ok. 80 drogerii) – 0,61 proc.
- Natura – 0,43 proc.
- DM – 0,03 proc.
Dom i ogród
Najpopularniejszą siecią oferującą artykuły do domu i ogrodu od lat pozostaje IKEA. Drugą lokatę zajmuje Castorama, a trzecie miejsce należy do Leroy Merlin.
- IKEA (11 sklepów) – 39,70 proc.
- Castorama (ok. 100 sklepów) – 22,17 proc.
- Leroy Merlin (ok. 80 sklepów) – 18,44 proc.
- OBI – 8,48 proc.
- Brico – 5,76 proc.
![Łódź Radio ESKA Google News](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-ZrLp-P5cm-sSes_lodz-radio-eska-google-news-664x442-nocrop.jpg)