W ramach inwestycji PKP S.A. została przeprowadzona kompleksowa renowacja elewacji, na wzór historycznych odtworzone zostały okna i inne detale, a po przebudowie dworzec stał się nowoczesny, funkcjonalny oraz łatwo dostępny dla wszystkich użytkowników
Polecany artykuł:
- poinformowały we wtorek, 5 listopada Polskie Koleje Państwowe w komunikacie.
Zasadniczą część nowego dworca stanowi ogrzewana i klimatyzowana poczekalnia, w której znalazły się gabloty z rozkładami jazdy, elektroniczne tablice informacyjne oraz ogólnodostępne toalety. Pasażerowie mogą też skorzystać z internetu.
Dobudowano pochylnię, ułatwiającą dostęp z budynku do peronu, specjalnie oznaczone ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Pojawiły się też oznaczenia w alfabecie Braille’a i mapy dotykowe dworca. Wprowadzono też kontrastową kolorystykę i toalety przystosowane dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Przed budynkiem stacji powstał niewielki parking dla samochodów i zadaszona wiata rowerowa ze stacją naprawy jednośladów.
W ramach modernizacji budynek uzyskał energooszczędne oświetlenie LED i system inteligentnego zarządzania energią.
To pozwoli optymalizować zużycie energii elektrycznej, cieplnej i wody oraz sterować pracą urządzeń i instalacji. Zamontowany został także nowoczesny system monitoringu, sygnalizacji włamania i napadu, kontroli dostępu, a także defibrylator AED
Przebudowa dworca w Gałkowie Małym (stacja Gałkówek) kosztowała ponad 3 mln zł. Dokumentacja projektowa została dofinansowana z funduszy unijnych, a za prace budowlane zapłaciły PKP SA ze swojego budżetu.
GALERIA: Łódzki Budżet Obywatelski - najpopularniejsze projekty