Bimba y Lola wkracza do Łodzi
Bimba y Lola – marka, którą trudno pomylić z jakąkolwiek inną – rozwija swoją obecność w Polsce. Po trzech butikach w Warszawie i jednym w Poznaniu przyszedł czas na Łódź. Sklep zajmie 89,77 mkw. powierzchni na parterze Manufaktury, między salonami Pinko i Tommy Hilfiger.
Dzięki temu łódzcy miłośnicy mody nie będą już musieli jechać do stolicy ani robić zakupów online, by zdobyć charakterystyczne ubrania i dodatki hiszpańskiej marki. Ich design – pełen odwagi, koloru i artystycznych inspiracji – od lat przyciąga klientów, którzy lubią wyróżniać się z tłumu.
Historia Bimba y Lola zaczęła się w 2005 roku w hiszpańskiej Galicji, gdzie siostry Uxía i María Domínguez założyły markę, która szybko zyskała rozpoznawalność. Już rok później otworzyły pierwsze 42 sklepy w Hiszpanii i Portugalii, a w 2008 roku – pierwszy butik w Paryżu.
Kolejne lata to dynamiczny rozwój: wejście na rynki w Meksyku i Wielkiej Brytanii (2011), ekspansja do Azji (pierwszy sklep w Korei w 2015 roku) oraz przekroczenie liczby 100 międzynarodowych salonów w 2018 roku.
Ważnym krokiem była także digitalizacja – już w 2010 roku marka uruchomiła własny sklep internetowy bimbaylola.com, a w 2021 roku odświeżyła zarówno platformę online, jak i koncepcję wizualną swoich butików.

Hiszpańska sieć otwiera butik w łódzkiej Manufakturze
To, co wyróżnia Bimbę y Lolę, to połączenie mody i sztuki. W jej projektach widać inspiracje awangardą, malarstwem, a nawet popkulturą. Każda kolekcja jest odważna, ale przemyślana – z charakterystycznymi nadrukami, geometrycznymi formami i nieoczywistymi detalami.
Dzięki takiemu podejściu marka zdobyła grono wiernych klientek nie tylko w Hiszpanii, ale i na całym świecie. Obecnie posiada blisko 300 sklepów i stoisk w 14 krajach, w tym w Europie, Ameryce i Azji. Sklepy sióstr Domínguez można znaleźć m.in. w Meksyku, Wenezueli, Kolumbii, Argentynie, Chinach, Indonezji, czy Korei Południowej.
W Polsce pojawiła się stosunkowo niedawno – we wrześniu 2021 roku – ale już zdążyła zbudować silną pozycję na rynku modowym.
Zobacz też: Marki modowe, które zniknęły z mapy Polski