Nowa sieć sklepów wchodzi do Łodzi. To znana hiszpańska marka

2025-10-14 9:19

Już w listopadzie łodzianie będą mogli odwiedzić pierwszy w mieście salon znanej hiszpańskiej marki Bimba y Lola. Butik powstanie w Manufakturze, zastępując lokal po Patrizii Pepe Hub.

Bimba y Lola

i

Autor: Bimba y Lola/ Materiały prasowe

Bimba y Lola wkracza do Łodzi

Bimba y Lola – marka, którą trudno pomylić z jakąkolwiek inną – rozwija swoją obecność w Polsce. Po trzech butikach w Warszawie i jednym w Poznaniu przyszedł czas na Łódź. Sklep zajmie 89,77 mkw. powierzchni na parterze Manufaktury, między salonami Pinko i Tommy Hilfiger.

Dzięki temu łódzcy miłośnicy mody nie będą już musieli jechać do stolicy ani robić zakupów online, by zdobyć charakterystyczne ubrania i dodatki hiszpańskiej marki. Ich design – pełen odwagi, koloru i artystycznych inspiracji – od lat przyciąga klientów, którzy lubią wyróżniać się z tłumu.

Historia Bimba y Lola zaczęła się w 2005 roku w hiszpańskiej Galicji, gdzie siostry Uxía i María Domínguez założyły markę, która szybko zyskała rozpoznawalność. Już rok później otworzyły pierwsze 42 sklepy w Hiszpanii i Portugalii, a w 2008 roku – pierwszy butik w Paryżu.

Kolejne lata to dynamiczny rozwój: wejście na rynki w Meksyku i Wielkiej Brytanii (2011), ekspansja do Azji (pierwszy sklep w Korei w 2015 roku) oraz przekroczenie liczby 100 międzynarodowych salonów w 2018 roku.

Ważnym krokiem była także digitalizacja – już w 2010 roku marka uruchomiła własny sklep internetowy bimbaylola.com, a w 2021 roku odświeżyła zarówno platformę online, jak i koncepcję wizualną swoich butików.

Łódź Radio ESKA Google News

Hiszpańska sieć otwiera butik w łódzkiej Manufakturze

To, co wyróżnia Bimbę y Lolę, to połączenie mody i sztuki. W jej projektach widać inspiracje awangardą, malarstwem, a nawet popkulturą. Każda kolekcja jest odważna, ale przemyślana – z charakterystycznymi nadrukami, geometrycznymi formami i nieoczywistymi detalami.

Dzięki takiemu podejściu marka zdobyła grono wiernych klientek nie tylko w Hiszpanii, ale i na całym świecie. Obecnie posiada blisko 300 sklepów i stoisk w 14 krajach, w tym w Europie, Ameryce i Azji. Sklepy sióstr Domínguez można znaleźć m.in. w Meksyku, Wenezueli, Kolumbii, Argentynie, Chinach, Indonezji, czy Korei Południowej. 

W Polsce pojawiła się stosunkowo niedawno – we wrześniu 2021 roku – ale już zdążyła zbudować silną pozycję na rynku modowym.

Zobacz też: Marki modowe, które zniknęły z mapy Polski

Najbardziej znane uczestniczki Top model. Z modowego programu wprost do showbiznesu