Na promocji i online. Tak Polacy kupują prezenty świąteczne

i

Autor: pixabay

Święta

Na promocji i online. Tak Polacy kupują prezenty świąteczne

2024-12-17 13:45

Masz już prezenty? Im bliżej świąt, tym częściej słyszymy to pytanie. Okazuje się, że większość Polaków świąteczne upominki kupuje z wyprzedzeniem i ma też konkretną strategię. Prezenty najczęściej zdobywamy na promocjach i zamiast stacjonarnych zakupów wolimy internetowe. Ile średnio pieniędzy przeznaczymy w tym roku świąteczne podarunki?

Tyle Polacy przeznaczą na świąteczne prezenty

Na świątecznej liście zakupów jednym z najważniejszych punktów są prezenty. Jak Polacy w tym roku podchodzą do wyboru upominków dla bliskich, jakie kwoty na nie przeznaczają i gdzie poszukują prezentu idealnego?

Jak wynika z badania przeprowadzonego na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna dla VeloBanku, jedynie 3% Polaków nie planuje nikogo obdarować, a 9% zamierza przeznaczyć na prezenty mniej niż 100 zł. Najwięcej z nas, bo aż co trzeci Polak założył budżet od 100 do 300 zł i niemal tyle samo, bo 29% badanych będzie poszukiwało upominków w przedziale 300-600 zł. 17% respondentów na prezenty pod choinkę przeznaczy od 600 do 1000 zł. Na najdroższe upominki, za ponad 1000 zł, zdecyduje się natomiast 8% badanych.

Łódź Radio ESKA Google News
Autor:

Prezenty kupujemy na promocji i online

Większość z nas kupi prezenty na promocjach. Prawie dwie trzecie badanych nie przechodzi obojętnie obok rabatów i obniżek, w tym 28% zawsze poluje na okazje. Często robi to 37% Polaków, ale jednocześnie badani przyznają, że nie jest to ich priorytet przy zakupach podarunków pod choinkę.

Miejscem, gdzie najchętniej poszukujemy prezentów, jest internet. W sklepach online upominki kupuje aż 65% Polaków. Galerie handlowe są dopiero na drugim miejscu - 53% respondentów właśnie tam wybiera się po upominki dla bliskich. Z kolei co piąty przyznaje, że zakup jest dziełem przypadku. Co dziesiąty wykorzysta swoje talenty i umiejętności i obdaruje bliskich własnoręcznie wykonanym prezentem.

– Nasze badanie wyraźnie pokazało, że Polacy racjonalnie i z rozmysłem podchodzą do świątecznych wydatków. Wypracowali sobie własne strategie oszczędzania w czasie inflacji, gdy ceny szybko rosną. Prawie połowa Polaków korzysta z promocji i rabatów przedświątecznych, aby zaoszczędzić przy organizacji Bożego Narodzenia. Co trzeci badany planuje budżet z wyprzedzeniem i potem się go trzyma, co jest bardzo dobrą strategią zakupową i pozwala na rozsądne zarządzanie swoimi finansami. Są jednak też tacy, którzy dają się ponieść zakupowemu szaleństwu i podejmują decyzje finansowe spontanicznie (15%), a 2% zamierza wspomóc się kredytem przy organizacji świąt – wskazuje Joanna Jaworska z VeloBanku.

Prezenty, renifery i mnóstwo ozdób! Odwiedziłam wioskę świętego Mikołaja w Dobroniance!

NAJGORSZE PREZENTY NA ŚWIĘTA | WYWIADEX Radio ESKA