Według pierwotnych planów powinniśmy z niego korzystać już od ponad roku, a nawet teraz nie widać końca prac. Mowa o największej realizowanej obecnie inwestycji w Łodzi – budowie tunelu średnicowego. Pierwsze plany zakładały koniec prac w grudniu 2021 roku. Już wiadomo, że opóźnią się one o przynajmniej 3 lata. Jak podaje portal urbanity.pl, złożyło się na to wiele czynników: problemy finansowane i upadłość pierwszego wykonawcy budowy, pandemia COVID-19 i prace archeologiczne. Przez to PKP PLK było zmuszone do podpisania aneksu z wykonawcą PBDiM Mińsk Mazowiecki, który zakłada nowy termin zakończenia prac.
Polecany artykuł:
Zamiast w grudniu 2021, tunel ma być oddany w grudniu 2024. Jednak pierwsze pociągi mają nim pojechać miesiąc później. Koszt realizacji całego projektu to 1,8 mld zł.
Długi na 7,5 km tunel połączy ze sobą stacje kolejowe Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. „Łódzkie metro” ułatwi przejazd przez miasto jego mieszkańcom, ale także osobom z regionu i całego kraju. Przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne.
Polecany artykuł:
Niedługo zacznie się najtrudniejszy etap. Jedna z tarcz drążących tunel rozpocznie prace pod Śródmieściem. Przejdzie wtedy pod niemal 200 kamienicami.