Od początku tego roku we wszystkich francuskich restauracjach McDonald's jedzenie jest serwowane w opakowaniach wielokrotnego użytku. Teraz McDonald's France nawiązał współpracę z Checkpoint Systems, żeby wdrożyć technologię RFID i umieścić ją w wielorazowych pojemnikach.
Czym jest technologia RFID? Jak podaje portal packagingeurope.com, firma Checkpoint Systems stworzyła innowacyjne narzędzie, które jest bezpieczne dla żywności, odporne na ciepło i wodę i przede wszystkim umożliwia śledzenie opakowań w czasie rzeczywistym za pomocą fal radiowych. Technologia ma zostać wdrożona w 1200 francuskich restauracjach sieci i zagwarantować wydajne zarządzanie zapasami. Innymi słowy, dzięki RFID sieć będzie wiedzieć, ile dokładnie pojemników znajduje się w restauracji, ile należy dowieźć z magazynów, a ile uratować przed wyrzuceniem. Wszystko z korzyścią dla środowiska, ale zaletą nowej technologii jest także usprawnienie logistyki.
- Wraz z nowym francuskim ustawodawstwem, które pojawiło się na początku tego roku, gracze z branży stanęli przed wyjątkowym wyzwaniem - powiedział Julien Thibult, dyrektor sprzedaży RFID Checkpoint France dla portalu packagingeurope.com. - Europa ma za zadanie osiągnąć gospodarkę o obiegu zamkniętym w ciągu następnej dekady, a osiągnięcie tego celu będzie wiązało się z wieloma przeszkodami operacyjnymi".