Ukraińska sieć sklepów wchodzi do Polski
Fozzy Group to lider handlu spożywczego w Ukrainie. Do grupy handlowej należy sieć sklepów Silpo, która zamierza wejść na polski rynek. Jak podaje nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, firma interesuje się rynkami Europy Środkowej oraz Południowej. Polska stała się wiodącym kierunkiem dla Fozzy Group, nie tylko ze względu na bliskość geograficzną i kulturową, ale także z powodu dużej liczby Ukraińców mieszkających w naszym kraju. Firma ma prowadzić także rozmowy z partnerami biznesowymi z Rumunii, Bułgarii, Czech oraz Słowacji.
Jak na razie sieć nie ujawnia, ile sklepów w Polsce zamierza otworzyć. Ostateczna decyzja będzie zależeć od tego, jakie lokalizacje uda się pozyskać pod nowe sklepy.
Sieć Silpo będzie rywalizować z Lidlem i Biedronką?
Jeśli ukraińska sieć sklepów spożywczych pojawi się w Polsce, może stać się konkurencją dla Lidla i Biedronki, a także dla Dino.
Jak podaje portal allretail.ua, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl, obywatele Ukrainy, którzy masowo wyjechali do różnych krajów Europy po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji, mogą zrobić skuteczną promocję nowej marce.
- Myślę, że detalista też to rozumie i, jeśli projekt dostanie zielone światło, przede wszystkim otworzy swoje supermarkety w tych miastach, w których jest duże skupisko Ukraińców – mówi Igor Guglya, współzałożyciel serwisu allretail.ua.
To kolejna sieć spożywcza, która zamierza wejść na polski rynek i która może stać się konkurencją dla lubianych przez Polaków dyskontów. Ekspansję polskiego rynku planuje także niemiecka sieć Mix Markt.