Sztuczna inteligencja opanowuje świat
Sztuczna Inteligencja (ang. Artificial Intelligence) jest to technologia, która wykorzystuje algorytmy i sieci neuronowe do przetwarzania i analizowania informacji.
AI może być używane do wykonywania zadań, które wymagają ludzkiej inteligencji, takich jak rozpoznawanie mowy czy rozumienie języka naturalnego. Każdego dnia przekonujemy się, że może zmienić nasze życie w różnych obszarach, takich jak medycyna czy finanse. Coraz częściej jednak pojawia się również w innych branżach, nawet spożywczej.
Polecany artykuł:
Lidl używa sztucznej inteligencji do... lodów
Sieć Lidl właśnie wprowadziła do swojej oferty lody, które powstały przy współpracy ze sztuczną inteligencją oraz marką Willisch. Kupić je można od 7 sierpnia. Jak przyznał Robert Willisch, właściciel firmy, chciał wykorzystać "boom" na narzędzia oparte o sztuczną inteligencję.
Jak informuje Business Insider, proces powstawania lodów był prosty: do popularnego narzędzia opartego o AI wprowadzono listę wcześniej stworzonych smaków. Na tej podstawie narzędzie zaproponowało nowy smak: popcorn z karmelem, który otrzymał także oryginalną nazwę: "Popcornium Karmelotron". AI została również "zatrudniona" do działań marketingowych.
"Sztuczna inteligencja wygenerowała tyle niesamowitych grafik, że nie chcieliśmy ograniczać się tylko do jednego wariantu. Tak oto powstały trzy kubki z abstrakcyjnymi, kosmicznymi grafikami oraz jeden kubek, na którym znajdują się portrety osób z naszej firmy przerobione przez AI na postaci z różnych filmowych uniwersów"—wyjaśnił Hubert Jezierski odpowiedzialny za marketing Willisch.