"Obecnie wykonawca opracowuje dokumentację projektową i pozyskuje zgody administracyjne. Roboty budowlane zaplanowaliśmy od września" – powiedziała PAP Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK. W ramach inwestycji wymieniony zostanie drugi tor (pierwszy został wymieniony już wcześniej) oraz sieć trakcyjna na liczącym 47 km odcinku między Radzicami w pow. opoczyńskim a Wolanowem k. Radomia.
"Obecnie tor nr 2, na którym dopiero będą prowadzone prace, umożliwia jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie maksymalna prędkość pociągów wzrośnie do tej, która obowiązuje na sąsiednim torze, tzn. do 120 km/h" – przekazała przedstawicielka inwestora.
Umowa z wykonawcą przewiduje także remont 16 przejazdów kolejowo-drogowych. Planowana jest wymiana nawierzchni i systemu odwodnienia. Przejazd w miejscowości Karczówka ma zostać wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia – samoczynne sygnalizatory świetlne, które będą ostrzegać kierowców o zbliżających się do przejazdu pociągach.
Prace obejmą także dziewięć przystanków kolejowych w miejscowościach: Drzewica, Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski, Przysucha, Skrzynno, Wieniawa, Podbór, Wolanów. Powstaną tam wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Zamontowane zostanie energooszczędne oświetlenie. Przystanki mają zostać dostosowane do potrzeb osób z trudnościami z poruszaniem się; będą też udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących.
Projekt za ok. 140 ml zł będzie finansowany z budżetu państwa w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Wykonawcą inwestycji jest firma Skanska S.A. Zgodnie z planem prace mają się zakończyć w IV kwartale 2025 r.
To kolejny etap prac na linii kolejowej nr 22 między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Wcześniej wymieniono jeden tor i znajdującą się nad nim sieć trakcyjną.