Budowa tunelu pod Łodzią. Pod tymi budynkami przejdzie Katarzyna
Tarcza TBM Katarzyna znowu drąży tunel średnicowy pod Łodzią. Przez blisko dwa miesiące znajdowała się pod kamienicą przy al. 1 Maja 23 w Łodzi, gdzie doszło do katastrofy budowlanej. Przypomnijmy, że 6 września runęła ściana oficyny budynku. W czasie przestoju wykonawca tunelu wzmacniał grunt pod budynkami sąsiadującymi z zawaloną kamienicą. Wyburzono również część pustostanu, znajdującego się po drugiej stronie alei 1 Maja, obok którego również przejdzie tarcza TBM. Wykonawca miał także zabezpieczać inne budynki znajdujące się na trasie Katarzyny, zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łodzi.
Na początku listopada wznowiono drążenie tunelu pod Łodzią. Tarcza wyjechała spod kamienicy przy al. 1 Maja 23. Kiedy przechodziła pod sąsiednim budynkiem z numerem 21, potrzebna była interwencja.
- W trakcie prac pojawiła się konieczność dodatkowego wzmocnienia gruntu, aby uniknąć osiadania budynku. Pracownicy wykonawcy zaangażowani na placu budowy od razu zaczęli wprowadzać odpowiednie procedury zmierzające do zabezpieczenia obiektu i wzmocnienia gruntu pod budynkiem. Są one w trakcie wdrażania" – poinformował Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Mimo problemów Katarzyna drąży dalej i powoli przesuwa się w kierunku kolejnej ulicy. Sprawdziliśmy, jak dokładnie będzie przebiegać dwutorowy odcinek tunelu, który połączy stację Łódź Koziny z dworcem Łódź Fabryczna. W naszej galerii znajdziecie wszystkie budynki, pod którymi przejdzie Katarzyna.
Poniżej znajdziecie mapy obrazujące dokładny przebieg tunelu, na odcinku od al. 1 Maja do komory przy dworcu Łódź Fabryczna.