Trwa budowa tunelu średnicowego pod Łodzią
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią to jedna z ważniejszych inwestycji w mieście. Dzięki temu aglomeracja łódzka zostanie otwarta na nowe połączenia kolejowe, przede wszystkim usprawniając lokalny, regionalny i krajowy transport pasażerski, ale również towarowy.
Nowe podziemne połączenie kolejowe między głównymi łódzkimi stacjami także duże ułatwienie dla mieszkańców Łodzi w poruszaniu się po jednym z najbardziej zatłoczonych miast w Polsce.
Wszystkie prace mają zakończyć się wraz z końcem 2024 roku.
Faustyna przebiła się w kierunku Żabieńca, czyli kolejny etap prac
Faustyna, czyli maszyna drążąca tunel średnicowy pod Łodzią, przebiła się w piątek, 15 grudnia w kierunku Żabieńca, za przystankiem Łódź Koziny. Jest to jest drugi kompletny tunel z czterech.
"Przygotowujemy się do demontażu małej tarczy Faustyna i będziemy ją przenosić na drugą stronę czynnej linii kolejowej, byśmy mogli niezwłocznie, zgodnie z harmonogramem koło lutego, rozpocząć dalsze drążenie w kierunku Łodzi Kaliskiej, kończąc już trzeci tunel." - wyjaśnia w rozmowie z naszym reporterem Michałem Dąbrowskim Mariusz Seżysko, prezes PBDIM.
A co się będzie działo z drugą tarczą?
"Rozpoczęliśmy zabezpieczanie kamienic. Duża tarcza stoi po wykonaniu 106 metrów tego odcinka testowego. Około kwietnia rozpoczniemy drążenie już to docelowe w kierunku Śródmieścia i w kierunku dworca Fabrycznego, byśmy mogli w przyszłym roku maszynę tę zdemontować, wyjąć i przeznaczyć pewnie na inne projekty" - dodaje przedstawiciel wykonawcy.