Był ambitny plan rozbudowy sieci linii tramwajowych w województwie łódzkim. Ale pozostaną one jedynie w sferze marzeń. gmina wiejska Zgierz zrezygnowała z ubiegania się o dofinansowanie na remont nieczynnej linii tramwajowej do Ozorkowa, o czym pisze transport-publiczny.pl.
Pomysł powstał w 2021 roku. Wtedy ogłoszono, że gmina będzie się starać o środki na remont zamkniętej w 2018 roku linii Łódź-Zgierz-Ozorków. Wspomniana linia leży na terenach trzech samorządów: miasta Zgierz, gminy Zgierz oraz miasta Ozorków. Ostatecznie żaden wniosek nie trafił do stowarzyszenia Łódzki Obszar Metropolitalny.
– Na dzień dzisiejszy nie planuje się remontu odcinka torowiska tramwajowego linii Łódź – Ozorków leżącego na terenie naszej gminy […] Gmina leży w środkowym odcinku przebiegu linii. Samodzielne wnioskowanie o wsparcie finansowe na środkowy odcinek dawnej linii 46 byłoby nierealne – dla portalu transport-publiczny.pl powiedziała Małgorzata Wiśniewska, podinspektor w Referacie Infrastruktury i Rozwoju Urzędu Gminy Zgierz.
Małgorzata Wiśniewska podkreśliła, że bez znacznego finansowania zewnętrznego rozpoczęcie prac nie jest możliwe.
– Środki przeznaczone na transport są niezbyt wysokie w kontekście całego obszaru metropolitalnego […] Zgłoszone pomysły dotyczące mobilności przekroczyły ponad trzykrotnie możliwości finansowe w ramach strategii ZIT (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne) – dodaje Małgorzata Wiśniewska w rozmowie z transport-publiczny.pl.
Jeśli do remontu doszło by w 2015 roku, to według wcześniejszych analiz kosztowałby on gminę Zgierz 82 – 102 mln zł. Dziś ta kwota mogłaby być znacznie wyższa.