Co nowego na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią?
Tarcza Faustyna, ważąca 650 ton, została rozebrana na 11 części, po to aby mogła zostać przeniesiona na drugą stronę torów przy Skarpowej. Każdy z elementów wraz z pojazdami do wywozu ziemi, będzie umieszczany na specjalnej platformie i przenoszony do komory znajdującej się na ulicy Żniwnej. Pod koniec lutego Faustyna ma przystąpić do drążenia kolejnego tunelu o długości 750 metrów, prowadzącego do przystanku Koziny.
- Pociąg TBM o długości 109 metrów będzie mógł przelecieć nad trakcją – mówi Marcin Tomaszewski, dyrektor ds. tuneli TBM. - To dosyć niespodziewana sytuacja, kiedy pociąg, złożony z kilku elementów, zostanie przeniesiony. Mówimy tutaj o wadze łącznie 1400 ton. Dla porównania lokomotywa średniej wagi ma około 80-100 ton. Będziemy musieli to przenieść w sposób bardzo precyzyjny na drugą stronę przy pełnej współpracy z służbami odpowiedzialnymi za trakcję.
Polecany artykuł:
Kiedy zakończą się prace?
Po wydrążeniu 750-metrowego tunelu, Faustyna będzie musiała wydrążyć jeszcze jeden tunel o długości 650 metrów do przystanku K1 w okolicy ulicy Srebrzyńskiej.
Wykonawca podał nowy termin zakończenia wszystkich prac. Drążenie tuneli ma się zakończyć w marcu 2025 roku, a pierwsze pociągi mają nimi pojechać w grudniu 2025 roku. Wartość całego projektu ma opiewać na kwotę około 1,8 mld zł.