Kolej Dużych Prędkości
Kolej Dużych Prędkości to projekt związany z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który będzie węzłem przesiadkowym, integrującym transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Kolej ma rozwijać prędkość 250 km/h, z możliwością podniesienia do 350 km/h bez konieczności przebudowy istniejącej infrastruktury.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już od 2027 mają być przejezdne kluczowe odcinki, takie jak np. z Warszawy do Łodzi.
Centralny Port Komunikacyjny ogłasza kolejny przetarg
Pierwszy przetarg na prace budowlane związane z budową tunelu został już ogłoszony. Wkrótce poznamy firmę, która zajmie się wzmocnieniem fundamentów Łódzkiego Domu Kultury. To właśnie w sąsiedztwie ŁDK ma powstać komora wydobywcza, do której dotrze tarcza drążąca tunel od strony osiedla Retkinia.
Natomiast Centralny Port Komunikacyjny ogłosił właśnie kolejny przetarg. Tym razem chodzi o budowę dwóch komór, które umożliwią drążenie tunelu. Chodzi o komorę startową dla tarczy TBM na Retkini, w pobliżu ulicy Maratońskiej i komorę końcową przy dworcu Łódź Fabryczna.
Przetarg prowadzony jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca nie tylko zaprojektuje obie komory, ale także je zbuduje. Wykonawcę powinniśmy poznać w kwietniu.