Trwa budowa tunelu średnicowego pod Łodzią, który połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Cztery jednotorowe tunele, łączące dworzec Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec ze stacją Koziny zostały już wykopane. Komory na Żubardziu, gdzie tarcza TBM Faustyna zaczęła swoją pracę, znikają obecnie pod warstwą betonu i ziemi.
Zachodnia komora (od strony ul. Stolarskiej) została już zabudowana betonowym stropem i zasypana warstwą ziemi. Obecnie trwa zamykanie drugiej komory, znajdującej się przy ul. Odolanowskiej. Gotowy jest już strop poziomu pośredniego, który tworzy piętro nad tunelem. Nad nim pojawi się strop zamykający, który następnie zostanie przykryty warstwą ziemi.
Oba obiekty mają po ok. 30 metrów średnicy i głębokości. Z poziomu gruntu będzie można zejść na dół dzięki klatkom schodowym, które są w trakcie budowy. Widać już także konstrukcje peronów stacji Łódź Koziny. Aktualnie trwają prace związane z przygotowaniem komór pod położenie sieci trakcyjnej.
Stacja Koziny będzie głównym punktem komunikacyjnym dla mieszkańców Kozin oraz Żubardzia. W tym miejscu tunel biegnący od dworca Łódź Fabryczna rozgałęzi się na cztery odnogi – dwie biegnące w stronę stacji Łódź Kaliska i dwie w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Na trzech kondygnacjach podziemnego przystanku znajdą się perony, lokale usługowe i pomieszczenia techniczne. Na powierzchni powstanie natomiast multimodalne centrum przesiadkowe z przystankami autobusowymi i tramwajowymi.