Poinformował o tym w piątek (13.08) rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA Maciej Zalewski.
"Pierwszy etap robót obejmuje odcinek od węzła Emilia do węzła Zgierz, wraz z węzłami i będzie realizowany w tym roku, drugi etap to odcinek od węzła Zgierz do węzła Stryków i będzie wykonywany w przyszłym roku" – przekazał.
Wyjaśnił, że w ramach umowy zostaną wymienione wyeksploatowane warstwy konstrukcyjne: na jezdni południowej (w kierunku Warszawy) warstwa ścieralna i warstwa wiążąca, przy czym dodatkowo będzie zastosowana w tym miejscu siatka wzmacniająca, zaś na jezdni północnej (w kierunku Poznania) wymieniona zostanie tylko warstwa ścieralna.
"W trakcie prowadzonych prac z eksploatacji będzie wyłączona jedna jezdnia, a ruch dwukierunkowy będzie odbywał się po drugiej jezdni. Po zakończeniu prac ruch zostanie przeniesiony na wyremontowaną jezdnię, a prace rozpoczną się na drugiej jezdni" – wskazał Zalewski.
Wykonawca na przeprowadzenie remontu ma 12 miesięcy od chwili podpisania umowy. Prace muszą rozpocząć się najpóźniej w ciągu 10 dni od chwili przekazania placu budowy, przy czym na odcinku od węzła Emilia do węzła Zgierz, zgodnie z umową muszą się zakończyć do 30 listopada tego roku. Wznowienie prac nastąpi 1 marca 2022 roku.
Wartość umowy to blisko 50,7 mln złotych. Wykonawca udzieli 96-miesięcznej gwarancji na wykonaną pracę. Przekazywany do remontu odcinek autostrady A2 użytkowany jest od 2006 roku.