A2 czeka wielki remont. Prace ruszą w 2026 roku, a kierowców czekają poważne utrudnienia

2025-12-10 8:12

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dostała aż 18 ofert na rozbudowę autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. Kierowcy codziennie stojący w korkach na tej trasie mogą odetchnąć, choć tylko na chwilę, bo modernizacja ruszy w 2026 roku i będzie oznaczać duże zmiany w organizacji ruchu.

Autostrada A2

i

Autor: PAWEL JASKOLKA / SUPER EXPRESS Autostrada z intensywnym ruchem ciężarówek i samochodów osobowych, symbolizująca rozbudowę sieci płatnych dróg. W tle ekrany akustyczne i zieleń. Nowe zasady opłat i kontroli dla kierowców od grudnia 2025 roku, o czym przeczytasz na Super Biznes.

Rozbudowa autostrady A2 coraz bliżej. GDDKiA otrzymała 18 ofert w przetargu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w przetargu na rozbudowę 89 kilometrów autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu wpłynęło 18 ofert. Prawie wszystkie mieszczą się w budżetach przewidzianych dla poszczególnych odcinków. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na połowę 2026 roku.

Trasa została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Zainteresowane podmioty mogły składać propozycje na każdy z nich osobno. Wpłynęły oferty od czterech firm i czterech konsorcjów. Teraz GDDKiA rozpoczyna weryfikację i ocenę dokumentów.

Na odcinek Łódź Północ – Łyszkowice, liczący 27,9 km, wpłynęło pięć ofert wycenionych od 374 do 512,2 mln zł przy budżecie 536 mln zł. Na fragmencie Łyszkowice – granica województwa (21,8 km) złożono sześć propozycji, od 321,4 do 442,4 mln zł przy budżecie 492,7 mln zł. Kolejne cztery oferty dotyczą odcinka granica województwa – węzeł Grodzisk Mazowiecki (25,4 km), z cenami od 344,8 do 435,3 mln zł i budżetem 437,5 mln zł. Natomiast trzy propozycje wpłynęły na odcinek węzeł Grodzisk Mazowiecki – Konotopa (17,2 km), wycenione od 256,9 do 361,8 mln zł przy budżecie 341,2 mln zł.

A2 między Łodzią a Warszawą do przebudowy. Kiedy ruszą prace i jakie będą utrudnienia?

GDDKiA podkreśla, że poza jedną propozycją wszystkie oferty mieściły się w założonych kwotach. W przetargu 80 proc. wagi stanowi cena, a 20 proc. to kryterium pozacenowe, obejmujące m.in. efektywne wykorzystanie destruktu z rozbiórki dotychczasowej nawierzchni.

Planowana rozbudowa obejmuje dobudowanie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do Pruszkowa oraz czwartego pasa w kierunku Konotopy. Całość prac to 92 km, z czego 89 km będzie poszerzanych, a kolejne 3 km obejmą wymianę nawierzchni i modernizację oświetlenia w rejonie węzła Łódź Północ.

Roboty mają rozpocząć się w 2026 roku, a zakończyć do końca 2028 roku. Wykonawca zostanie zobowiązany do prowadzenia prac w taki sposób, by na każdym etapie budowy kierowcy mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Autostrada A2 na odcinku między Łodzią i Warszawą funkcjonuje od 13 lat i należy do najbardziej obciążonych tras w Polsce. Według Generalnego Pomiaru Ruchu każdego dnia przejeżdża tędy od ponad 50 do nawet 100 tysięcy pojazdów. Prognozy wskazują, że ruch będzie rósł, szczególnie w związku z rozwojem infrastruktury dojazdowej do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Źródło: PAP

FB: Katowice. Senior pędził autostradą pod prąd. To najbardziej zatłoczony odcinek w Polsce