Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wypłatę środków z programu „Dobry start”. Choć przyjmowanie wniosków o 300+ na wyprawkę szkolną rozpoczęło się 1 lipca, na konta rodziców wpłynęło już ok. 60 mln zł.
- W przyszłym tygodniu kolejni rodzicie otrzymają wsparcie. Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy - zapowiada prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska. - W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup np. artykułów szkolnych oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Polecany artykuł:
300+ na wyprawkę szkolną przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci niepełnosprawnych. Wnioski o wypłatę środków z programu „Dobry start” można składać do 30 listopada 2023 r. wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem:
- Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
- aplikacji mZUS
- bankowości elektronicznej
- portalu Emp@tia
Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu” poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku należy podać m.in. numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu, czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Im wcześniej rodzic wyśle wniosek do ZUS, tym szybciej pieniądze pojawią się na koncie. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.