Skyscanner przeprowadził ankietę wśród 2 tys. podróżnych na temat najbardziej frustrujących zachowań pasażerów samolotów. Okazuje się, że z największą dezaprobatą podróżnych spotyka się nadużywanie alkoholu przez współpasażerów w samolocie. Wiele osób są też w stanie wyprowadzić z równowagi biegające po samolocie dzieci, a także osoby wpychające się w kolejkę.
Wśród najbardziej irytujących zachowań w samolocie znalazło się m.in. odchylanie siedzenia podczas podawania posiłków, korzystanie z urządzeń elektronicznych bez słuchawek czy zdejmowanie butów lub skarpetek. Co piątego pasażera samolotu irytuje też klaskanie po wylądowaniu.
Frustracja u wielu podróżnych pojawia się jednak jeszcze zanim wejdą na pokład samolotu. Oprócz wpychania się w kolejkę podczas odprawy, biorących w ankiecie podróżnych denerwowało zajmowanie kilku miejsc w hali odlotów, opóźnianie kolejki przez brak naszykowanych paszportów i kart pokładowych lub ustawianie się do bramki na długo przed rozpoczęciem boardingu.
20 najbardziej irytujących zachowań pasażerów samolotów (na podstawie badania Skyscanner):
- Picie zbyt dużej ilości alkoholu w czasie lotu (48 proc.)
- Rodzice pozwalający biegać dzieciom po samolocie (48 proc.)
- Wpychanie się w kolejkę (43 proc.)
- Odchylanie siedzenia podczas podawania jedzenia i napojów (43 proc.)
- Odchylenie oparcia siedzenia w dowolnym momencie lotu (40 proc.)
- Korzystanie z urządzeń elektronicznych bez słuchawek (35 proc.)
- Wstawanie zaraz po wylądowaniu samolotu (33 proc.)
- Pozostawianie toreb na siedzeniach, gdy ktoś inny chce usiąść (31 proc.)
- Zajmowanie obu podłokietników pomiędzy fotelami (31 proc.)
- Spuszczanie włosów za oparcie siedzenia (28 proc.)
- Zajmowanie kilku miejsc w hali odlotów (28 proc.)
- Nie oddzielanie płynów przed kontrolą bezpieczeństwa i powodowanie zatoru (27 proc.)
- Brak paszportów i kart pokładowych pod ręką i wstrzymywanie kolejki (24 proc.)
- Zdejmowanie butów lub skarpetek w samolocie (22 proc.)
- Blokowanie ruchomych schodów i uniemożliwianie przejścia obok (22 proc.)
- Przepakowywanie przeładowanych bagaży i wstrzymywanie kolejki (21 proc.)
- Klaskanie po wylądowaniu samolotu (20 proc.)
- Zabieranie niewłaściwego bagażu z taśmy w hali przylotów (18 proc.)
- Stanie przy samej taśmie z bagażami (15 proc.)
- Ustawianie się w kolejce do bramki na długo przed rozpoczęciem boardingu (13 proc.).